Kowalski Władysław (1936-2017)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Filmy i seriale
(9)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(12)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Kowalski Władysław (1936-2017)
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(283)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Żaba-Żabińska Wiesława
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(195)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Pilch Magdalena (1974- )
(145)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(116)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Niedźwiadek Agnieszka
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Horwath Ewa
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(102)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Kidacka Elżbieta
(100)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Przynależność kulturowa
Film polski
(7)
Temat
Bratny, Roman (1921-2017)
(4)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(2)
Cenzura
(1)
Czechow, Anton (1860-1904)
(1)
Film fabularny
(1)
Film polski
(1)
Film psychologiczny
(1)
Propaganda
(1)
Temat: dzieło
Kolumbowie rocznik 20
(4)
Kordian
(2)
Tri sestry
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Gatunek
Film fabularny
(9)
Film polski
(8)
Adaptacja telewizyjna
(7)
Dokumenty audiowizualne
(6)
Teatr telewizji
(3)
Film obyczajowy
(2)
Film psychologiczny
(2)
Film wojenny
(2)
Serial filmowy
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Komedia
(1)
12 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Panie Dulskie [Film] / scenariusz i reżyseria Filip Bajon; zdjęcia Łukasz Gutt; muzyka Jan Komar, Piotr Zabrodzki. - Warszawa : Kino Świat, 2016. - 1 dysk optyczny (DVD) (87 min.): dźwiękowy, kolorowy; 12 cm + książka [21] s.
Do Melanii (Maja Ostaszewska), wnuczki pani Dulskiej (Krystyna Janda), przyjeżdża Rainer Dulsky (Władysław Kowalski), profesor psychiatrii ze Szwajcarii. Czuje że ma coś wspólnego z kamienicą, w której mieszkają Dulscy. Zaintrygowana historią rodu Melania, reżyserka filmowa, przyłącza się do jego poszukiwań. Kolejne odkrycia przeniosą ich w przeszłość pełną tajemnic, które na zawsze miały pozostać w ukryciu. Rodzina Dulskich ma wiele na sumieniu… (opis dystrybutora kino)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 3030 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Kaseta
W koszyku
(Złota Setka Teatru Telewizji ; 758)
Premiera w Teatrze Telewizji - 25 listopada 1974 r.
Czechowowski świat pełen jest szarych ludzi i ich zaściankowych problemów, zatopionych w monotonii życia. Świat, którego historię tworzy codzienne picie herbaty. Czechow nie rozwija akcji dramatycznej, nie buduje tradycyjnie pojętej intrygi. Mimo to z niepozornego losu swoich bohaterów potrafi wydobyć prawdziwą tragedię ludzkiego istnienia. "Trzy siostry" w reżyserii Aleksandra Bardiniego spełniają wszystkie postulaty teatralne autora. Są opowieścią o życiu, które przecieka ludziom przez palce, o nie spełnionych nadziejach i kalekich charakterach, o świecie, gdzie królestwem płaci się nie za konia, lecz za szklankę herbaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 1036 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Kaseta
W koszyku
(Złota Setka Teatru Telewizji ; 761)
Premiera w Teatrze Telewizji - 21 listopada 1994 r.
Najnowsza i jedna z najciekawszych inscenizacji "Kordiana", zrealizowana niemal w całości w naturalnych wnętrzach i plenerach, w miejscach historycznie związanych z akcją dramatu (plac Zamkowy, Starówka, Szkoła Podchorążych). Rozmachem przypomina najświetniejsze telewizyjne przedstawienia wielkiego repertuaru narodowego. Reżyser Jan Englert, jednocześnie autor adaptacji, dokonał dość istotnych zmian dramaturgicznych, proponując nową interpretację klasycznego dzieła. "Kordian", przez historyków literatury określany jako generacyjny, przedstawiający dojrzewanie i klasykę pokolenia powstania listopadowego, dla "późnych wnuków" Słowackiego - czytelników, a także inscenizatorów - stał się mitem. Jan Englert swoim spektaklem starał się przemówić do współczesnych widzów. Zracjonalizował romantyczne wizjonerstwo, a jednocześnie wzbogacił "Kordiana", patrząc na narodowy los przez pryzmat współczesnej świadomości historycznej (metaforyczne zakończenie, z obrazami płonącego Zamku Królewskiego we wrześniu 1939 r., tłumów na placu Defilad w październiku 1956). Przedstawienie rozpoczyna scena koronacji cara na placu Zamkowym. W tłumie gapiów jest mały Kordian. Potem chłopiec błądzi ulicami Starówki, gdzie lud świętuje uroczystość. Dziecko nie rozumie jeszcze wagi wydarzenia historycznego, ale je przeżywa, magazynuje w pamięci i podświadomości. Niektóre postaci i sceny powrócą w dorosłym życiu Kordiana, jako uzasadnione psychologicznie reminiscencje z dzieciństwa. W następnej sekwencji bohater wygłasza słynny monolog "zabił się młody...", mierzy do siebie z pistoletu. Przeżywa świat na sposób hamletyczny, szuka celu w życiu, błądzi, "wszędzie pełno tajemnic..." - strzał z pistoletu wydaje się jedynym wyjściem z beznadziejnej sytuacji. Nieudana próba samobójcza Kordiana daje reżyserowi jeszcze jeden pretekst romantycznych fantazji - jako wizji rannego. Nierealny świat - diabły, anioły, lot na chmurze do Polski ze szczytu Mont Blanc - znajduje swoje uzasadnienie jako projekcja wyobraźni chorego, trawionego gorączką człowieka. Ten nowy "Kordian" telewizyjny, zrealizowany z wielką pieczołowitością, w znakomitej obsadzie aktorskiej - burzy nasze stereotypowe myślenie o dramacie romantycznym i zmusza do indywidualnego ustosunkowania się do narodowych mitów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 1039/1 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Kaseta
W koszyku
(Złota Setka Teatru Telewizji ; 762)
Premiera w Teatrze Telewizji - 21 listopada 1994 r.
Ostatnia część monumentalnego, z rozmachem zrealizowanego widowiska według dramatu Juliusza Słowackiego. Twórcza transpozycja klasycznej pozycji repertuaru narodowego, dzieła należącego do kanonu polskiej dramaturgii. Jedno z najciekawszych przedstawień w Teatrze TV, z plejadą gwiazd w obsadzie. Aktorskim odkryciem tego przedstawienia był Michał Żebrowski w roli tytułowej. Młody aktor zagrał Kordiana, który "mocniej czuje, głębiej myśli", zgodnie z zamysłem reżysera, by zracjonalizować romantyczną koncepcję tej postaci i całego dramatu. Reżyser i jednocześnie odtwórca postaci Cara, Jan Englert, uczynił z imperatora bohatera nie pozbawionego zwyczajnych ludzkich odruchów i uczuć - na widok zemdlonego podchorążego przed swoją sypialnią car po prostu zaczyna się bać. Gustaw Holoubek wystąpił jako stary sługa Grzegorz - doświadczony, mądry, przekonujący młodego panicza, że "trzeba wiary". W zakończeniu spektaklu reżyser umieścił kadry dokumentalne - płonącego Zamku Królewskiego we wrześniu "roku pamiętnego", gęstniejącego tłumu na placu Defilad podczas "polskiego października". W ten sposób romantyczny "Kordian" stał się symbolem polskich losów, klęsk i nadziei, w perspektywie bliższej nam historii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 1039/2 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Filmoteka TVP)
Część druga wydawnictwa "Himilsbach/Maklakiewicz kolekcja - 7 filmów"
Czas projekcji: 1. Monidło - 33 min. ; 2. Zabawa w chowanego - 53 min. ; 3. Party przy świecach - 55 min. ; 4. Przyjęcie na dziesięc osób plus trzy - 54 min.
Seria nowelek i krótkich filmów fabularnych przedstawiających Polaków w różnych sytuacjach życiowych . "Monidło" - pełen ironii film obyczajowy - zjadliwa satyra na łatwowiernych, którzy szybko ulegają złudnemu urokowi i namowom wszelkiego rodzaju oszustów. "Zabawa w chowanego" - zabarwiony satyrą film obyczajowy, który jest próbą refleksji nad życiem i przemijaniem, blaskami i cieniami egzystencji ludzkiej. "Party przy świecach" - film obyczajowy, pełen prawdy o życiu i ludzkich charakterach, szalenie zabawny dzięki żywym i naturalnym dialogom. "Przyjęcie na dziesięc osób plus trzy"- film obyczajowy o perypetiach stałych bywalców socjalistycznego pośredniaka, ludziach pogardzanych przez otoczenie, ale tylko pozornie banalnych i nieciekawych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 987 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Propaganda Kina Polskiego ; 226)
Tyt. z ekranu tytułowego
Rok produkcji 1990
W kinie "Wolność" trwa projekcja nowego polskiego filmu. Seans przerywa niezwykłe wydarzenie. Zbuntowani aktorzy nie chcą dalej grać fałszywych, ogłupiających ról, rozpoczynają prywatne rozmowy, wciągają w nie publiczność. Przedstawiciele oficjalnej komisji, obecni na widowni, próbują im w tym przeszkodzić. Wokół kina gromadzą się ludzie. Władze zastanawiają się, co począć w tej skomplikowanej sytuacji. Na miejsce przybywa cenzor, niegdyś poeta, krytyk literacki i dziennikarz. Powodowany miłością do Małgorzaty, bohaterki filmu, przekracza barierę ekranu i zaczyna z nią rozmowę. Aktorka dziękuje mu za dobrą recenzję, którą napisał przed laty, jednocześnie wyrażając dezaprobatę dla jego obecnego zajęcia. Rozczarowany cenzor wraca do rzeczywistości, lecz nie jest już tym samym człowiekiem. Postanawia skończyć z tym, co robił do tej pory. Uświadomił sobie, że rola cenzora jest przyczyną jego zniewolenia. Tymczasem decydenci chcą spalić kopię filmu. Aktorzy z ekranu uciekają na dach. Cenzor solidarnie przechodzi na drugą stronę ekranu, aby zginąć razem ze zbuntowanymi. Tam jednak dopadają go postacie z różnych filmów, które kiedyś wyciął...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1119 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Ucieczka z kina "Wolność" [Film] / scenariusz i reżyseria Wojciech Marczewski; zdjęcia Jerzy Zieliński; muzyka Zygmunt Konieczny. - Warszawa : Telewizja Kino Polska, 2010. - 1 dysk optyczny (DVD) (87 minut) : dźwiękowy, kolorowy; 12 cm+Omówienie filmów.
(Arcydzieła Polskiego Kina)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Rok produkcji 1990.
Omowienie filmów pt. "Wojciech Marczewski".
Tytuł całości: "Wojciech Marczewski"
DVD, Dźwięk: stereo; obraz: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa polska, napisy angielskie.
Janusz Gajos stoi oniemiały w ciemnej sali kinowej. Przed oczami ma widok niezwykły. Na ekranie zbuntowani aktorzy nie chcą dalej grać swych fałszywych, ogłupiających ról. Próbują im w tym przeszkodzić histeryczne, pełne paniki reprymendy, dobiegające z widowni. To przedstawiciele oficjalnej komisji starają się zagłuszyć swój strach i bezradność. Jeszcze chwila i Janusz Gajos wybuchnie śmiechem. "Poruszająca scena, przywodząca na myśl "Mistrza i Małgorzatę" Bułhakowa" - orzekli krytycy. W filmie Marczewskiego jest jeszcze wiele sekwencji równie wymownych i dramatycznych. Wspólnie tworzą dzieło, które stało się wydarzeniem artystycznym na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku - Gdyni w 1990 r. Uhonorowano je wówczas Grand Prix i nagrodą dziennikarzy. Wyróżnienie dla najlepszej głównej roli męskiej otrzymał Janusz Gajos. "Ucieczkę..." nagradzano jeszcze kilkakrotnie, także za granicą, np. na Festiwalu Filmów Fantastycznych w Avoriaz. Wcześniej najważniejsze trofea zdobywały tam m.in. "Carrie" Briana de Palmy, "Pojedynek na szosie" Stevena Spielberga i "Terminator" Jamesa Camerona. Pierwiastek fantastyczny odgrywa w filmie Marczewskiego rolę niepoślednią, choć nie w sposób właściwy produkcjom science fiction. Służy bowiem ukazaniu przemiany duchowej cenzora - niegdyś poety i krytyka literackiego, obecnie (tak go określił reżyser) człowieka "spsiałego", pozornie groźnego, lecz w rzeczywistości zastraszonego i samotnego. Oba światy: realny i fantasmagoryczny przenikają się. Cenzor przekracza granicę ekranu, wchodzi do wnętrza filmu, powodowany miłością do jednej z jego bohaterek - Małgorzaty. Jednak i tam spotyka go rozczarowanie. Wraca do rzeczywistości, lecz nie będzie już tym samym człowiekiem. Niegdyś poeta, potem cenzor, teraz - kto? Jeden z krytyków pisał: "W tym filmie każdy chce wyjść z ram własnego życia. Buntuje się cenzor. Buntują się postacie filmowe. Wszyscy szukają wolności, której nie ma. Jej przebłysk jest może tylko w idei ucieczki. Wystarczy nocą wejść na dach własnej kamienicy, aby przekonać się, ilu ludzi znajduje się w stanie ucieczki. "Aż tak wielu?" - dziwi się cenzor, obserwując dachy pełne ludzi. Sam jest jednym z lunatyków." W kinie "Wolność" odbywa się projekcja filmu "Jutrzenka". Seans przerywa niezwykłe wydarzenie. Aktorzy ożywają na ekranie, rozpoczynają między sobą rozmowy, wciągają w nie publiczność. Wokół kina gromadzą się tłumy, odpowiednie władze i służby zastanawiają się co począć w tej skomplikowanej sytuacji. Przybywa także cenzor, mężczyzna dobiegający pięćdziesiątki, ongiś krytyk literacki, dziennikarz. Zaciera się granica między fikcją a rzeczywistością. Cenzor rozmawia z jedną z bohaterek filmu - Małgorzatą. Aktorka dziękuje mu za dobrą recenzję, którą napisał przed laty, lecz jednocześnie nie pochwala tego, co robi obecnie. Uświadamia mu, że rola cenzora jest w gruncie rzeczy przyczyną jego zniewolenia. Cenzor postanawia skończyć z tym, co robił do tej pory. Decydenci postanawiają zniszczyć kopię "Jutrzenki". W proteście cenzor wchodzi do filmu, w celu uniemożliwienia spalenia kopii. W "Jutrzence" spotyka bohaterów różnych filmów, których kiedyś wyciął. Odbywa z nimi rozmowy, pod wpływem których staje się innym człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1500 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Filmoteka TVP)
Produkcja: Zespół Filmowy "Iluzjon", 1970.
Dodatki: Sylwetki twórców i aktorów, zwiastun serialu Polskie drogi.
Film na podstawie powieści Romana Bratnego "Kolumbowie".
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: Zawiera odc.: 1 Śmierć po raz pierwszy ; 2 Żegnaj Baśka ; 3 A jeśli będzie wiosna.
DVD ; dźwięk mono ; obraz PAL 4:3.
Język polski
Telewizyjna adaptacja znanej powieści Romana Bratnego o polskim ruchu oporu w okupowanej i powstańczej Warszawie. Opowieść o tragicznym pokoleniu młodych konspiratorów i żołnierzy-podchorążych AK, o losach warszawskiej młodzieży ze środowiska inteligenckiego wplątanej nagle w dramatyczną historię narodu. "Zygmunt", "Jezry", "Kolumb" i "Siwy", początkowo spontanicznie i z fantazja właściwą swemu wiekowi, potem ze świadomością ogromu ryzyka i w dokładnie zorganizowanej działalności dywersyjnej, wypowiadaja walke niemieckiemu okupantowi. Były łapanki i godzina policyjna, huk salw karabinowych i osobiste dramaty, drobne radości i miłość skażona cieniem wszechobecnej śmierci, przede wszystkim jednak - mężna postawa, kiedy przyszło oddać życie na szańcach Powstania. Kolumbowie szli na śmierć, mimo że bardzo kochali życie i wielu z nich nie miało jeszcze 20 lat...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1561/1 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Filmoteka TVP)
Produkcja: Zespół Filmowy "Iluzjon", 1970.
Dodatki:
Film na podstawie powieści Romana Bratnego "Kolumbowie".
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: Zawiera odc.: 4 Oto dziś ; 5 Śmierć po raz drugi.
DVD ; dźwięk mono ; obraz PAL 4:3.
Język polski
Telewizyjna adaptacja znanej powieści Romana Bratnego o polskim ruchu oporu w okupowanej i powstańczej Warszawie. Opowieść o tragicznym pokoleniu młodych konspiratorów i żołnierzy-podchorążych AK, o losach warszawskiej młodzieży ze środowiska inteligenckiego wplątanej nagle w dramatyczną historię narodu. "Zygmunt", "Jezry", "Kolumb" i "Siwy", początkowo spontanicznie i z fantazja właściwą swemu wiekowi, potem ze świadomością ogromu ryzyka i w dokładnie zorganizowanej działalności dywersyjnej, wypowiadaja walke niemieckiemu okupantowi. Były łapanki i godzina policyjna, huk salw karabinowych i osobiste dramaty, drobne radości i miłość skażona cieniem wszechobecnej śmierci, przede wszystkim jednak - mężna postawa, kiedy przyszło oddać życie na szańcach Powstania. Kolumbowie szli na śmierć, mimo że bardzo kochali życie i wielu z nich nie miało jeszcze 20 lat...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1561/2 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Trzeba zabić tę miłość [Film] / reżyseria Janusz Morgrnstern; scenariusz Janusz Głowacki; zdjęcia Zygmunt Samosiuk; muzyka Bohdan Mazurek. - Warszawa : Agora, 2011. - 1 dysk optyczny (DVD) (93 min) : dźwękowy, kolorowy ; 12 cm + książka : 88 s. : il. (w tym kolor.) ; 20 cm.
(Mistrzowie Polskiego Kina ; 10)
Rekonstrukcja cyfrowa.
Film wyprodukowano w 1972 roku.
Do filmu dołączona jest książka pt.: Janusz Morgenstern / [tekst Kamil Śmiałkowski].
Tytuł z ekranu tytułowego
DVD, 16:9, 2.0.
Film w języku polskim.
Film opowiada o losach dwojga młodych ludzi, Magdy i Andrzeja. Obydwoje chcieliby rozpocząć wspólne życie, nie dostali się jednak na studia. Magda zamierza spróbować ponownie za rok, aby zwiększyć swe szanse podejmuje pracę salowej, za co otrzymuje się dodatkowe punkty. Andrzej zamieszkuje z kolegą, Magda wraca do ojca, gdzie nie czuje się dobrze, gdyż nie akceptuje jego związku z o wiele młodszą od niego kobietą. On z kolei nie chce zaakceptować Andrzeja, który nie uczy się i nie pracuje. Po pewnym czasie Andrzej znajduje pracę, jednakże otrzymuje ją dzięki romansowi z żoną szefa, o czym nie wie Magda. Andrzej wynajmuje mieszkanie, gdzie wprowadza się też Magda. Nie wie ona jednak, że pieniądze na ten cel pochodzą ze sprzedaży ikony, którą ukradł kochance. Wie o tym natomiast szef Andrzeja, który szantażuje go, domagając się zwrotu pieniędzy lub ikony. W międzyczasie Magda dowiaduje się o rywalce. Andrzej zdołał uzyskać od niej przebaczenie romansu, jednakże podczas odwiedzin w domu jej ojca kradnie pieniądze, by zaspokoić żądania szefa. [Wikipedia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1936 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej