Teatr telewizji
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Filmy i seriale
(5)
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Łódź - Wypożyczalnia
(1)
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(8)
Autor
Gajos Janusz (1939- )
(2)
Adamek Witold (1945-2017)
(1)
Adamik Laco (1942- )
(1)
Albin Andrzej (1954- )
(1)
Burdowicz-Nowicka Maria (1929-2014)
(1)
Bursztynowicz Barbara
(1)
Dymek Janusz (1938- )
(1)
Franczyk Andrzej (1959- )
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Globisz Krzysztof (1957- )
(1)
Gruza Jerzy (1932-2020)
(1)
Habanowski Stanisław
(1)
Holoubek Gustaw (1923-2008)
(1)
Janda Krystyna (1952- )
(1)
Jaroszewicz Andrzej J
(1)
Jungowska Edyta (1966- )
(1)
Kaden-Bandrowski Juliusz (1885-1944)
(1)
Karnecki Zbigniew (1947- )
(1)
Kijowska Ewa
(1)
Knopp Jacek (1964- )
(1)
Konopka Andrzej (1969- )
(1)
Krzystek Waldemar (1953- )
(1)
Kłosiński Edward (1943-2008)
(1)
Lewandowski Marek (1946- )
(1)
Machulski Juliusz (1955- )
(1)
Maklakiewicz Jan Adam (1899-1954)
(1)
Meller Robert
(1)
Ostapowicz Barbara
(1)
Ostałowska Dominika (1971- )
(1)
Pakulski Krzysztof (1948- )
(1)
Pieczyński Krzysztof (1957- ). Aktor
(1)
Piotrowski Kazimierz (1911-1983)
(1)
Przybylski Marcin. (1975- )
(1)
Samusionek Anna (1971- )
(1)
Schiller Leon (1887-1954)
(1)
Smarzowski Wojciech (1963- )
(1)
Sofokles (ok. 496-406 p.n.e.)
(1)
Szulkowski Andrzej (1962- )
(1)
Szyc Borys (1978- )
(1)
Tomczyk Wojciech (1960- )
(1)
Topa Bartłomiej (1967- )
(1)
Trzaska Mikołaj (1966- )
(1)
Wajda Andrzej (1926-2016)
(1)
Wakuliński Krzysztof (1949- )
(1)
Włodarczyk Marcin
(1)
Zawadzka Magdalena (1944- )
(1)
Zawaliński Marian
(1)
Łabonarska Halina (1947- )
(1)
Łaniecka Ewa
(1)
Łapiński Jerzy (1940-2020)
(1)
Łukaszewicz Olgierd (1946- )
(1)
Śleszyńska Hanna (1959- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Język polski
(4257)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3431)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2863)
Nauczanie początkowe
(2827)
Matematyka
(2572)
Teatr telewizji
(-)
Literatura polska
(2381)
Filozofia
(2194)
Wychowanie przedszkolne
(2060)
Język angielski
(2059)
Historia
(1925)
Pedagogika
(1823)
Szkolnictwo
(1811)
Wychowanie w rodzinie
(1807)
Wychowanie
(1794)
Nauczyciele
(1708)
Psychologia
(1702)
Pisarze polscy
(1677)
II wojna światowa (1939-1945)
(1663)
Nauczanie
(1637)
Dzieci
(1579)
Młodzież
(1504)
Nauczanie zintegrowane
(1395)
Uczniowie
(1327)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1323)
Psychologia dziecka
(1270)
Literatura
(1252)
Metody nauczania
(1229)
Socjologia
(1226)
Sztuka
(1219)
Fizyka
(1203)
Język niemiecki
(1191)
Kultura
(1171)
Kobieta
(1153)
Język rosyjski
(1139)
Wojsko
(1133)
Historia (przedmiot szkolny)
(1040)
Relacje międzyludzkie
(1024)
Zapobieganie
(1019)
Matura
(996)
Praca
(983)
Rodzina
(969)
Geografia (przedmiot szkolny)
(934)
Polacy za granicą
(916)
Poezja polska
(902)
Biologia
(871)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(863)
Przyroda
(855)
Technika
(854)
Chemia
(836)
Oświata
(832)
Nauka
(824)
Zwalczanie
(822)
Muzyka
(792)
Geografia
(765)
Żydzi
(735)
Edukacja ekologiczna
(731)
Szkolnictwo wyższe
(712)
Polska
(702)
Psychoterapia
(689)
Zarządzanie
(689)
Wychowanie obywatelskie
(688)
Polityka
(684)
Biologia (przedmiot szkolny)
(679)
Osobowość
(675)
Zwierzęta
(673)
Gry edukacyjne
(655)
Polityka międzynarodowa
(649)
Etyka
(642)
Prawo
(628)
Przedsiębiorstwo
(622)
Chemia (przedmiot szkolny)
(621)
Teatr polski
(615)
Bibliotekarstwo
(600)
Uczenie się
(589)
Katolicyzm
(585)
Szkolnictwo zawodowe
(577)
Język francuski
(561)
Politycy
(557)
Miłość
(541)
Turystyka
(535)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(534)
Ekologia
(524)
Komunikacja społeczna
(520)
Psychologia społeczna
(512)
Czytanie
(511)
Astronomia
(491)
Informatyka
(486)
Uczucia
(483)
Religia
(464)
Antropologia filozoficzna
(460)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(460)
Rośliny
(459)
Nauki społeczne
(456)
Gry i zabawy
(452)
Rolnictwo
(452)
Językoznawstwo
(446)
Pedagogika specjalna
(444)
Poeci polscy
(444)
Środki masowego przekazu
(438)
Gospodarka
(435)
Temat: dzieło
Antigónī
(1)
Kuracja
(1)
Mateusz Bigda
(1)
Patorałka
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(5)
Adaptacja telewizyjna
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Tyt. z ekr. tyt.
Produkcja: Telewizja Polska S.A. 2006.
DVD-Video, PAL, obraz 16:9, stereo.
Język polski.
Telewizyjna inscenizacja klasyki gatunku, zestawiona przez Leona Schillera i Jana Maklakiewicza z jasełkowych tekstów i śpiewów, w gwiazdorskiej obsadzie. Nad góralskimi chatami zapada noc. Wśród prószącego śniegu sunie barwny korowód kolędników. Są skrzydlate Aniołki, jest rogaty Diabeł oraz równie rogaty i kłapiący szczęką Turoń. W pochodzie idzie też sama Śmierć z ostrą kosą. Wiodący orszak górale pukają do drzwi wielkiej chaty należącej do sołtysa. W środku znajdują ciepło i schronienie. Kolędnicy zaczynają swoje przedstawienie, opowiadając historię Narodzenia Pańskiego. "Pastorałka" powstała wedle scenariusza Leona Schillera. Urodzony w końcu XIX wieku reżyser, krytyk i teoretyk teatralny austriackiego pochodzenia, zasłynął wnikliwymi interpretacjami dramatów Adama Mickiewicza. W latach 1930-1932 był kierownikiem artystycznym i reżyserem dramatu w Teatrze Wielkim. W owym okresie sięgnął do wywodzącej się jeszcze z wieków średnich bogatej polskiej tradycji misteryjnej i bożonarodzeniowej. Po długich i żmudnych poszukiwaniach w archiwach, literaturze staropolskiej, dawnych śpiewnikach i kantyczkach zebrał najpiękniejsze kolędy i pastorałki, określane przez niego jako "prawdziwe klejnoty poezji ludowej". Wybitny poeta Czesław Miłosz nazwał dzieło Schillera - równie sięgającym w rdzeń polszczyzny jak "Pan Tadeusz". Trudnego zadania przeniesienia "Pastorałki" na szklany ekran podjął się Laco Adamik - twórca telewizyjny i teatralny, mający na swym koncie artystycznym wiele spektakli muzycznych i operowych. W sztuce wzięła udział plejada polskich aktorów, reprezentujących różne pokolenia. Obok Jana Peszka Adamik zaprosił między innymi Danutę Stenkę, Zbigniewa Zamachowskiego oraz Michała Żebrowskiego i Agnieszkę Grochowską. Zgodnie z zachowanymi zaleceniami Schillera wcielają się oni zarówno w opowiadających historię narodzin Chrystusa kolędników, jak też w postacie sprzed dwóch tysięcy lat, takie jak Marię, trzech mędrców czy króla Heroda. Uświetniająca spektakl muzyka to efekt prac Schillera oraz światowej sławy kompozytora Jana Maklakiewicza. [PAT]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1359 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86754 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 635 "A" [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1332 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Na podstawie komedii Alana Ayckbourna.
Rok produkcji 1999.
Premiera w Teatrze Telewizji 3.01.2000 r.
DVD; dźwięk stereo, obraz 4:3.
Jedna z najlepszych komedii Alana Ayckbourna (ur. 1939), autora ponad 40 sztuk teatralnych, w tym tak znanych, jak "Farsa na trzy sypialnie", "Wesołych świąt", "Jak się kochają w niższych sferach", "Wszystko jest względne", "Chwila szczęścia", "Chwila sławy" (trzy ostatnie tytuły znalazły się też na afiszu Teatru TV). Prapremiera "Od czasu do czasu" odbyła się w Scarborough w 1996 roku. Na tej samej scenie Ayckbourn (pod pseudonimem Roland Allen) jako 20-latek zadebiutował sztuką "The Square Cat" i tutaj, w Theatre-in-the-Round, którego od lat jest dyrektorem artystycznym i głównym reżyserem, zaczął terminować najpierw jako spec od oświetlenia, dźwięku, maszynerii sceny, a wreszcie - jako aktor. Gruntowna zmajomość tajników sceny i oczekiwań widowni, a także wrodzony temperament komediopisarza uczyniły zeń autora ulubionego przez publiczność brytyjską i nie tylko. "Od czasu do czasu" to pełna zaskakujących wydarzeń i zwrotów akcji historia, dziejąca się w kilku wymiarach czasowych, chociaż nie ma nic wspólnego z literaturą fantastyczną, przeciwnie, przez cały czas pozostajemy w kręgu znajomych problemów i sytuacji. Dzięki sprawnej reżyserii Juliusza Machulskiego i znakomitej obsadzie jest to spektakl dynamiczny i trzymający w napięciu. Wszystko zaczyna się od pozornie błahego zdarzenia w apartamencie pięciogwiazdkowego hotelu "Regal" w Londynie. Rozpoczyna się jak typowa farsa. W drzwiach pokoju hotelowego staje dziwacznie ubrana dziewczyna, przedstawia się jako Lala - od Leona. Zrzuca liche futerko, wyjmuje z torby niezbędne akcesoria "siły dominującej", wykrzykuje oklepany tekst pod adresem sześćdziesięcioparoletniego mężczyzny, jak sądzi, swego klienta. Julian wyprowadza panienkę z błędu. Z jej usług będzie korzystał Rysio, bogaty biznesmen koło siedemdziesiątki, który wciąż jeszcze tkwi w łazience, bo ma kłopoty z zawiązaniem sznurowadeł. Lala ma wąską specjalność wymagającą pewnego wysiłku ze strony klienta, więc w trosce o zdrowie i życie starszego pana chce się wycofać. Rysio ani myśli zrezygnować. Odprawia Juliana, po czym każe dziewczynie wydobyć ukryte za umywalką papiery. Wyjaśnia, że nie chodzi mu o seks, tylko o podpis świadka i odniesienie dokumentu do kancelarii adwokackiej. Lala odmawia podpisania czegokolwiek bez uprzedniego przeczytania. Rysio chętnie zapoznaje ją ze spowiedzą swego życia. Zarobił ogromne pieniądze kosztem bliźnich, manipulował kursami walut, spekulował, doprowadzał ludzi do bankructwa i sprowadzał na całe rejony klęskę głodu i wojny, siał śmierć i spustoszenie. Jego druga żona Ela, kobieta piękna i z charakterem, naprawdę dobra i na wskroś uczciwa, przestrzegała go, że kiedyś nadejdzie dzień wyrównywania rachunków. Dlatego spisał tę spowiedź, ujawniając w dokumencie nazwiska osób mniej skorych do wyznań. Ela zginęła tragicznie, wypchnięta z okna apartamentu hotelowego przez wspólnika Rysia, J. S. Goodmana. Julian zabił też pierwszą żonę swego szefa i przyjaciela. Dzidka utopiła się na Korsyce i tę śmierć również uznano za nieszczęśliwy wypadek. Coraz bardziej przerażona Lala rzuca się do ucieczki. Rysio usiłuje ją zatrzymać i pada, rażony atakiem. Błaga o pomoc. Lala wzywa Juliana, a ponury, bezwzględny typ odkrywa prawdę. Nie słucha zapewnień dziewczyny, że nie czytała kompromitującego go dokumentu. Przygotowuje zastrzyk, który rozwiąże problem raz na zawsze. Lala wyrywa się, wpada na oślep w jakieś drzwi. Zatrzymuje się w pokoju kobiety w średnim wieku, kompletnie zaskoczonej pojawieniem się panienki w czerwonej, obcisłej "skórze". (www.filmpolski.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1400 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Czas projekcji 90 min
Interaktywne funkcje płyty DVD: spektakl, TVP poleca, napisy angielskie
"Afera mięsna" to portret gabinetowych intryg, fałszywych aspiracji partyjnych elit i zgrzebnej rzeczywistości lat sześćdziesiątych XX wieku, czyli "naszej małej stabilizacji". Dramat dokumentalny Roberta Mellera i Janusza Dymka dotyczy słynnej afery mięsnej z 1964 roku, w której żądano trzech wyroków śmierci, a zasądzono i wykonano jeden. Ofiarą padł Stanisław Wawrzecki. Pozornie chodziło o nadużycia finansowe i łapówki w przemyśle mięsnym. Faktycznie o zatuszowanie gospodarczej nieudolności rządu, braków w zaopatrzeniu i skierowanie gniewu ludzi na kilku oskarżonych. Spektakl precyzyjnie opisuje przebieg śledztwa, a także towarzyszącą mu atmosferę: relacje Polskiej Kroniki Filmowej, komentarze prasowe, wreszcie ludzkie reakcje u zarówno spontaniczne, jak i sterowane przez władze. Pokazuje też rodzącą się w partyjnych gabinetach intrygę, której celem było przedstawienie autentycznych nadużyć jako działań zorganizowanej grupy przestępczej, wymierzonych w interes państwa. Jak pokazuje przedstawienie Sceny Faktu, system łapówek funkcjonował od dawna i był akceptowany przez władze, które czerpały z niego profity, a w stosownej chwili zdecydowały, że trzeba poświęcić kilka osób. Sędziowie ostatniej PRL-owskiej afery gospodarczej, w której wydano wyrok śmierci, byli bezpośrednio sterowani przez partię, a wykonanie kary, półtora miesiąca po jej zasądzeniu, stało się demonstracją siły ekipy Władysława Gomułki, odcinającej w ten sposób podejrzenia od wyżej postawionych mocodawców. W licznej obsadzie znaleźli się m.in. Andrzej Franczyk jako Stanisław Wawrzecki oraz Agnieszka Mandat, Agnieszka Wosińska, Marek Lewandowski, Tadeusz Bradecki, Edward Żentara i Jacek Chmielnik. Premiera w Teatrze Telewizji - 29 października 2007 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 961 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1487 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Najlepsze z najlepszych)
Tytuł z ekranu tyt.
Produkcja: Telewizja Polska S.A. 2001.
DVD, PAL, obraz 4:3, stereo.
Język polski.
Poruszający spektakl według powieści Jacka Głębskiego "Kuracja", o losach naukowca, który pada ofiarą wymyślonego przez siebie eksperymentu. Młody, pełen zapału lekarz psychiatra pragnie dogłębnie poznać tajniki własnego zawodu, a przede wszystkim - lepiej zrozumieć swoich podopiecznych. Postanawia zgłosić się na trzy miesiące do szpitala psychiatrycznego jako pacjent. O eksperymencie informuje tylko bezpośredniego przełożonego i ordynatora jednego z oddziałów w prowincjonalnym zakładzie, gdzie zamierza odbyć "kurację". I szef, prof. Walas, i zaprzyjaźniony z nim prof. Zimiński ostrzegają młodego zapaleńca, że pomysł jest ryzykowny, z wielu względów. Doktor Andrzej Majer upiera się jednak, że przejdzie taką samą drogę, jaką musi odbyć każdy pacjent szpitala psychiatrycznego z rozpoznaniem schizofrenii. W nędznym, zaniedbanym budynku szpitalnym jedynie myszy czują się bezpiecznie i swobodnie. Wszystkie zachowania pacjentów śledzi kamera, każdy ich krok i każde słowo są odnotowywane i w odpowiednim momencie mogą być ujawnione. Majer przedstawia się jako inżynier, "lekko świrujący kandydat na profesora" trafia na obserwację. W sali leżą już dwaj pacjenci, Nowakowski w głębokiej katatonii i Kowalski z rozpoznaną schizofrenią, który na widok "nowego" staje się wyjątkowo niespokojny. Gwałtownie domaga się, by "tego zdrowego" zabrano z sali, gdzie wyjątkowo silne "prądy" mogą go zabić. W nocy nagle atakuje przybysza. Zjawia się pielęgniarka ze środkami uspokajającymi dla obu i atletyczny Pan Mietek, wulgarny i brutalny pielęgniarz. Zamiast poznawać z bliska psychikę pacjentów, doktor Majer ma okazję na własnej skórze poznać specyfikę psychotropów. W notatniku, przemyślnie skrywanym w toalecie, bohater notuje uwagi ściśle medyczne, opinie o kolegach po fachu, personelu i atmosferze szpitala, refleksje natury filozoficznej, własne przemyślenia i wątpliwości. Skąd wiadomo, kiedy zaczyna się choroba, gdzie biegnie granica dzieląca ludzi zdrowych i chorych. A skąd wiadomo, gdzie zaczyna się łysina - odpowiedział mu na to profesor, jeszcze na uczelni. Lekarz, który dobrowolnie przekroczył pewną granicę, czuje się coraz bardziej osaczony. Atakowany przez chorych, którzy okazują mu jawną wrogość, jakby wyczuwali, że się ich boi, dotkliwie pobity przez jednego z agresywnych pacjentów i szczególnie brutalnego sanitariusza, bezskutecznie próbuje uciec. Szczęśliwym trafem udaje mu się porozmawiać z prof. Zimińskim, jedynym tutaj człowiekiem, który wie, w jakim charakterze Majer znalazł się w szpitalu. Profesor niewiele jednak może zdziałać. Nie może wypuścić z zakładu pacjenta ze schizofrenią paranoidalną, mówić po prostu, że chory jest zdrowy. Kuracja musi trwać nadal, aż "chory", od tej chwili otoczony szczególną opieką ordynatora, zupełnie "wyzdrowieje". W sali lżej chorych Majer poznaje Goebbelsa, którego bez trudu można uspokoić okrzykiem: Norymberga!, i Krynickiego, w którym z łatwością rozpoznaje kolegę po fachu. Psychiatra zamknięty przed paroma laty w zakładzie twierdzi, że był twórcą oryginalnej teorii. Ktoś wykradł wyniki jego badań i opublikował jako własne. Był zastępcą ordynatora oddziału renomowanej kliniki, postacią znaną w środowisku, więc musiał zniknąć, by dało się ukręcić łeb w sprawie, w której niechlubną rolę odegrał sławny prof. Walas. Krynicki przedstawia Majerowi innych, znanych niegdyś lekarzy, osadzonych w psychuszce, gdy stali się niewiarygodni. Prof. Zimiński, zapytany wprost o sprawę Krynickiego, wyjaśnia, że ten istotnie wybitny psychiatra znalazł się w szpitalu z sądowym nakazem obserwacji, obwiniony o śmierć ludzi, których poddawał eksperymentom medycznym w swojej klinice. Sam Krynicki podtrzymuje pierwotną wersję. Obwołano go doktorem Mengele, by ukryć prawdę. Nocą demonstruje koledze swoją metodę leczenia, którą potajemnie praktykuje na pacjentach w szpitalu. Wybucha skandal. Nazajutrz okazuje się, że prof. Zimiński w nocy zmarł nagle na zawał. Przerażony Majer próbuje skontaktować się ze światem zewnętrznym, ale rozpaczliwe działania tylko pogarszają jego obecną sytuację. [PAT].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1222 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Tyt. z ekranu tytułowego
Premiera w Teatrze Telewizji - 11 grudnia 2006 r.
Czas projekcji 80 minut
Emerytowany pułkownik, pod pretekstem ujawnienia nieznanych informacji o działalności kontrwywiadu, umawia się z młodą dziennikarką. W rzeczywistości byłemu agentowi chodzi o ujawnienie faktów z jego własnej działalności. Ma to być rodzaj autolustracji zmierzającej do wytoczenia mu procesu - na miarę procesu norymberskiego, który doprowadziłby do wyroku i kary. Dziewczyna zostaje wciągnięta w grę, która zmieni jej wiedzę o własnym życiu, ujawni przerażającą manipulację losami członków jej rodziny przez komunistyczne służby specjalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1267 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej