Leonard, Elmore (1925-2013)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(1)
Autor
De Niro Robert (1943- )
(1)
Fonda Bridget (1964- )
(1)
Forster Robert (1941-2019)
(1)
Grier Pam (1949- )
(1)
Jackson Samuel L. (1948- )
(1)
Keaton Michael (1951- )
(1)
Navarro Guillermo (1955- )
(1)
Tarantino Quentin (1963- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Temat
Język polski
(4257)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3431)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2863)
Nauczanie początkowe
(2827)
Matematyka
(2572)
Leonard, Elmore (1925-2013)
(-)
Literatura polska
(2381)
Filozofia
(2194)
Wychowanie przedszkolne
(2060)
Język angielski
(2059)
Historia
(1925)
Pedagogika
(1823)
Szkolnictwo
(1811)
Wychowanie w rodzinie
(1807)
Wychowanie
(1794)
Nauczyciele
(1708)
Psychologia
(1702)
Pisarze polscy
(1677)
II wojna światowa (1939-1945)
(1663)
Nauczanie
(1637)
Dzieci
(1579)
Młodzież
(1504)
Nauczanie zintegrowane
(1395)
Uczniowie
(1327)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1323)
Psychologia dziecka
(1270)
Literatura
(1252)
Metody nauczania
(1229)
Socjologia
(1226)
Sztuka
(1219)
Fizyka
(1203)
Język niemiecki
(1191)
Kultura
(1172)
Kobieta
(1153)
Język rosyjski
(1139)
Wojsko
(1133)
Historia (przedmiot szkolny)
(1040)
Relacje międzyludzkie
(1024)
Zapobieganie
(1019)
Matura
(996)
Praca
(983)
Rodzina
(969)
Geografia (przedmiot szkolny)
(934)
Polacy za granicą
(916)
Poezja polska
(902)
Biologia
(871)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(863)
Przyroda
(855)
Technika
(854)
Chemia
(836)
Oświata
(832)
Nauka
(824)
Zwalczanie
(822)
Muzyka
(792)
Geografia
(765)
Żydzi
(735)
Edukacja ekologiczna
(731)
Szkolnictwo wyższe
(712)
Polska
(702)
Psychoterapia
(689)
Zarządzanie
(689)
Wychowanie obywatelskie
(688)
Polityka
(686)
Biologia (przedmiot szkolny)
(679)
Osobowość
(675)
Zwierzęta
(673)
Gry edukacyjne
(655)
Polityka międzynarodowa
(649)
Etyka
(642)
Prawo
(628)
Przedsiębiorstwo
(622)
Chemia (przedmiot szkolny)
(621)
Teatr polski
(615)
Bibliotekarstwo
(600)
Uczenie się
(589)
Katolicyzm
(586)
Szkolnictwo zawodowe
(577)
Język francuski
(561)
Politycy
(557)
Miłość
(541)
Turystyka
(535)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(534)
Ekologia
(524)
Komunikacja społeczna
(520)
Psychologia społeczna
(512)
Czytanie
(511)
Astronomia
(491)
Informatyka
(486)
Uczucia
(483)
Religia
(464)
Antropologia filozoficzna
(460)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(460)
Rośliny
(459)
Nauki społeczne
(456)
Gry i zabawy
(452)
Rolnictwo
(452)
Językoznawstwo
(446)
Pedagogika specjalna
(444)
Poeci polscy
(444)
Środki masowego przekazu
(438)
Gospodarka
(435)
Gatunek
Adaptacja filmowa
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film amerykański
(1)
Film fabularny
(1)
Film sensacyjny
(1)
1 wynik Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Oryginalny film wyprodukowano w 1997 roku.
Tytuł z ekranu tytułowego.
DVD. Dźwięk: Dolby Digital 5.1, DTS; obraz: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim. Lektor i napisy polskie.
Trzy lata po osiągnięciu międzynarodowego sukcesu za sprawą "Pulp Fiction", Quentin Tarantino zrealizował kolejne dzieło, oparte na własnym scenariuszu, z wykorzystaniem wątków powieści "Rum Punch" Elmore Leonarda. Film "Jackie Brown" nie powtórzył sukcesu oscarowej produkcji z Travoltą i Jacksonem w rolach głównych, co bynajmniej nie dyskredytuje go jako wartego uwagi, ciekawego etapu w twórczej ewolucji amerykańskiego reżysera. Tytułową bohaterką opowieści jest czarnoskóra stewardessa w średnim wieku (Pam Grier), która obok pracy w podrzędnych liniach lotniczych, trudni się przemytem pieniędzy na rzecz Ordella, handlarza bronią (Samuel L. Jackson). Gdy proceder wychodzi na jaw, Jackie zostaje zmuszona do współpracy z policją, reprezentowaną przez krewkich śledczych Raya i Marca (Michael Keaton i Michael Bowen). Wplątana w policyjną prowokację bynajmniej nie zamierza się poddać, planuje zaś upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, wyprowadzając w pole zarówno stróżów prawa, jak i groźnego przestępcę. Spróbuje odmienić swój los tworząc skomplikowany, precyzyjny plan, w realizacji którego pomoże jej miejscowy poręczyciel, niewątpliwe zafascynowany jej wdziękiem Max (Robert Foster). Tarantino w trzecim pełnometrażowym filmie poszedł nieco innym tropem niż w swych poprzednich, bezapelacyjnie udanych i cieszących się zasłużonym uznaniem produkcjach. Choć w materii fabularnej twórcy udało się zachować tematykę, do której zdążył już przyzwyczaić widzów, środki prowadzące do artystycznego celu wydają się być nieco inne. "Jackie Brown" jest obrazem skromniejszym realizacyjnie od "Pulp Fiction" i, co akurat u tego reżysera nie zdarza się zbyt często - nie epatującym nadmiernie ekranową przemocą. Akcja długiego, bo trwającego ponad dwie i pół godziny filmu, oparta jest w dużej mierze na dialogach i skonstruowanych w sposób mistrzowski pojedynkach aktorskich. Taka stylistyka oczywiście u Tarantino nie dziwi, jednakże z perspektywy czasu przywodzi raczej na myśl jego produkcje z późniejszego etapu twórczości, z "Nienawistną ósemką" i "Pewnego razu... w Hollywood" na czele. Jak to amerykański reżyser miał zwyczaju, także i tym razem pozwolił sobie na oryginalne rozwiązania obsadowe. Główną rolę przypisał mało znanej szerokiej publiczności Pam Grier, znanej z tzw. "blaxploitation films", niskobudżetowych produkcji klasy "B", aktorka zaś odwdzięczyła mu się znakomitą, pełnokrwistą kreacją. Jedną z ciekawszych ról w swej krótkiej karierze zagrała Bridget Fonda, fenomenalnie współpracując na ekranie z Samuelem L. Jacksonem, etatowym aktorem Tarantino i... Robertem De Niro, który niespodziewanie pojawił się pierwszy (i ostatni) raz w filmie hollywoodzkiego twórcy. Niestety, mimo interesującej roli, nie udało się wykreować Pam Grier na nową gwiazdę "Fabryki Snów". W tym akurat wypadku intuicja reżysera nie zadziałała, jak wcześniej miało to miejsce w przypadku "odkurzonego" Johna Travolty, czy później z niemalże anonimowym Christophem Waltzem, grającym brawurowo Landę w "Bękartach wojny". Nawiasem mówiąc w przypadku tego ostatniego dzieła Tarantino wykreował na gwiazdy niemalże całą, międzynarodową obsadę filmu, co świadczy o jego niezwykłych uzdolnieniach nie tylko w zakresie reżyserii, lecz i w castingu odtwórców głównych ról. "Jackie Brown" mimo wielu lat, jakie upłynęły od dnia premiery broni się całkiem przyzwoicie, i to zarówno jako opowieść sensacyjna jak i interesująca przypowieść o kształtowaniu własnego losu wbrew wszelkim przeciwnościom. Ponadto wydaje się być nader interesującym przyczynkiem do analizy artystycznego rozwoju Quentina Tarantino jako reżysera i scenarzysty. (Paweł Kowalczyk - PBW w Łodzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2132 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej