Navarro Guillermo (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Filmy i seriale
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(3)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Navarro Guillermo (1955- )
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(283)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Żaba-Żabińska Wiesława
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(195)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Pilch Magdalena (1974- )
(145)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(116)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Niedźwiadek Agnieszka
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Horwath Ewa
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(102)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Kidacka Elżbieta
(100)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(3)
Temat
Leonard, Elmore (1925-2013)
(1)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(3)
Film amerykański
(3)
Film dokumentalny
(2)
Film muzyczny
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Film fabularny
(1)
Film sensacyjny
(1)
Thriller
(1)
3 wyniki Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Będzie głośno! [Film] / directed by Davis Guggenheim. - Warszawa : Against Gravity, [2010]. - 1 dysk optyczny (DVD) (97 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + broszura.
(Planete Doc Review; 26)
Rok produkcji 2008.
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: Londek /scenariusz i reżyseria Rafał Żurek; zdjęcia Sebastian Perchel, Jan Cybis; Polska 2008, (27 min.); Wywiad piotra Metza z Jimmym Pagem i Davisem Guggenheimem, 17 grudnia 2009 (27 min.).
DVD-Video; Dolby Digital 2.0, obraz 16:9.
Język angieski; napisy polskie.
Któż nie marzył kiedyś o byciu gwiazdą rocka, założeniu zespołu, graniu na elektrycznej gitarze? Muzyka porusza, inspiruje i rezonuje w nas. Jednak gdy struny szarpią The Edge, Jimmy Page i Jack White, czyni ona coś więcej. Z tego założenia wychodzi "Będzie głośno", nowy film dokumentalny pomysłu producenta Thomasa Tulla. "Będzie głośno" nie jest zwykłym filmem dokumentalnym o rock'n'rollu. Zapis punktu widzenia trzech wirtuozów, należących do trzech różnych pokoleń, pozwala zbliżyć się do nich osobiście i odkryć jak tapicerowi z Detroit, sesyjnemu muzykowi i malarzowi z Londynu oraz siedemnastoletniemu uczniowi z Dublina udało się wydobyć z gitary elektrycznej unikatowe brzmienia i wejść do panteonu gwiazd. W podróżach z Jimmym Pagem, The Edgem i Jackiem Whitem do ważnych miejsc z ich przeszłości wywiązują się niecodzienne rozmowy. Doświadczenia te pozwalają na intymny wgląd w artystyczną genezę każdego z gwiazdorów, czego przykładem jest przemożne doznanie, jakie wywiera utwór "Rumble" Linka Wraya na Jimmym Page'u, który zaskakuje publiczność improwizowanym koncertem na "air guitar", wyobrażonej gitarze. A to dopiero początek. Opowieściom każdego z gitarzystów o ich własnym muzycznym buncie towarzyszy rock'n'rollowa sesja. Na pustej scenie muzycy zbierają się, podkręcają wzmacniacze i grają. Opowiadają o swoich inspiracjach, wymieniają się historiami i uczą się nawzajem piosenek. W czasie spotkania, na żywo rozbrzmiewa dwugryfowa gitara Jimmy'ego Page'a, zestaw nożnych efektów The Edge'a i nowy mikrofon White'a, specjalnie wbudowany w jego gitarę. Muzycznej podróży towarzyszy też wizualny rozmach. Zobaczymy kamienne mury Headley Grange, gdzie powstał utwór "Stairway to Heaven", odwiedzimy niesamowitą farmę w Tennessee, gdzie Jack White skomponuje na oczach widzów piosenkę, a w skąpo oświetlonym dublińskim studio podsłuchamy The Edge'a zgrywającego ścieżki gitary do nowego singla U2. Obrazy te, podobnie jak opowieści, pozostaną w pamięci jeszcze długo po tym jak wybrzmią elektryczne akordy. Być może "Będzie głośno" nie nauczy cię grać na gitarze, ale zmieni sposób, w jaki jej słuchasz. Reżyserem i producentem filmu jest twórca "Niewygodnej prawdy", Davis Guggenheim, a producentami są Thomas Tull, Lesley Chilcott i Peter Afterman. [Filmweb.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2112 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Oblicza rocka: Będzie głośno [Film] /screenplay and directed by Davis Guggenheim. - Warszawa : Against Gravity : Mayfly, [2009]. - 1 dysk optyczny (DVD) (97 min.) : dźwiękowy, kolorowy; 12 cm+omówienie filmów.
(Planete Doc Review ; 26)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Rok produkcji 2008.
Na okładce napis : "Piotr Metz poleca"
DVD wydane w pakiecie pod wspólnym tytułem "Oblicza Rocka"
DVD-Video; Dolby Digital 2.0, obraz 16:9.
Język angielski, napisy polskie.
Któż nie marzył kiedyś o byciu gwiazdą rocka, założeniu zespołu, graniu na elektrycznej gitarze? Muzyka porusza, inspiruje i rezonuje w nas. Jednak gdy struny szarpią The Edge, Jimmy Page i Jack White, czyni ona coś więcej. Z tego założenia wychodzi "Będzie głośno", nowy film dokumentalny pomysłu producenta Thomasa Tulla. "Będzie głośno" nie jest zwykłym filmem dokumentalnym o rock'n'rollu. Zapis punktu widzenia trzech wirtuozów, należących do trzech różnych pokoleń, pozwala zbliżyć się do nich osobiście i odkryć jak tapicerowi z Detroit, sesyjnemu muzykowi i malarzowi z Londynu oraz siedemnastoletniemu uczniowi z Dublina udało się wydobyć z gitary elektrycznej unikatowe brzmienia i wejść do panteonu gwiazd. Zdobywca Oscara Davis Guggenheim (Niewygodna prawda) przedstawia w filmie osobiste historie trzech pokoleń wirtuozów gitary elektrycznej: The Edge'a (U2), Jimmy'ego Page'a (Led Zeppelin) i Jacka White'a (The White Stripes). Ukazuje, jak każdy z nich wypracowywał swoje wyjątkowe brzmienie i styl gry na ulubionych instrumentach. Film opowiada o muzycznym buncie artystów, ukazuje ważne dla nich miejsca i prowokuje ich do dyskusji o tym, jak i dlaczego tworzą. Opowieściom każdego z gitarzystów towarzyszy rock'n'rollowa sesja. Na pustej scenie muzycy zbierają się, podkręcają wzmacniacze i grają. Opowiadają o swoich inspiracjach, wymieniają się historiami i uczą się nawzajem piosenek. (opis dystrybutora)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1727 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Oryginalny film wyprodukowano w 1997 roku.
Tytuł z ekranu tytułowego.
DVD. Dźwięk: Dolby Digital 5.1, DTS; obraz: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim. Lektor i napisy polskie.
Trzy lata po osiągnięciu międzynarodowego sukcesu za sprawą "Pulp Fiction", Quentin Tarantino zrealizował kolejne dzieło, oparte na własnym scenariuszu, z wykorzystaniem wątków powieści "Rum Punch" Elmore Leonarda. Film "Jackie Brown" nie powtórzył sukcesu oscarowej produkcji z Travoltą i Jacksonem w rolach głównych, co bynajmniej nie dyskredytuje go jako wartego uwagi, ciekawego etapu w twórczej ewolucji amerykańskiego reżysera. Tytułową bohaterką opowieści jest czarnoskóra stewardessa w średnim wieku (Pam Grier), która obok pracy w podrzędnych liniach lotniczych, trudni się przemytem pieniędzy na rzecz Ordella, handlarza bronią (Samuel L. Jackson). Gdy proceder wychodzi na jaw, Jackie zostaje zmuszona do współpracy z policją, reprezentowaną przez krewkich śledczych Raya i Marca (Michael Keaton i Michael Bowen). Wplątana w policyjną prowokację bynajmniej nie zamierza się poddać, planuje zaś upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, wyprowadzając w pole zarówno stróżów prawa, jak i groźnego przestępcę. Spróbuje odmienić swój los tworząc skomplikowany, precyzyjny plan, w realizacji którego pomoże jej miejscowy poręczyciel, niewątpliwe zafascynowany jej wdziękiem Max (Robert Foster). Tarantino w trzecim pełnometrażowym filmie poszedł nieco innym tropem niż w swych poprzednich, bezapelacyjnie udanych i cieszących się zasłużonym uznaniem produkcjach. Choć w materii fabularnej twórcy udało się zachować tematykę, do której zdążył już przyzwyczaić widzów, środki prowadzące do artystycznego celu wydają się być nieco inne. "Jackie Brown" jest obrazem skromniejszym realizacyjnie od "Pulp Fiction" i, co akurat u tego reżysera nie zdarza się zbyt często - nie epatującym nadmiernie ekranową przemocą. Akcja długiego, bo trwającego ponad dwie i pół godziny filmu, oparta jest w dużej mierze na dialogach i skonstruowanych w sposób mistrzowski pojedynkach aktorskich. Taka stylistyka oczywiście u Tarantino nie dziwi, jednakże z perspektywy czasu przywodzi raczej na myśl jego produkcje z późniejszego etapu twórczości, z "Nienawistną ósemką" i "Pewnego razu... w Hollywood" na czele. Jak to amerykański reżyser miał zwyczaju, także i tym razem pozwolił sobie na oryginalne rozwiązania obsadowe. Główną rolę przypisał mało znanej szerokiej publiczności Pam Grier, znanej z tzw. "blaxploitation films", niskobudżetowych produkcji klasy "B", aktorka zaś odwdzięczyła mu się znakomitą, pełnokrwistą kreacją. Jedną z ciekawszych ról w swej krótkiej karierze zagrała Bridget Fonda, fenomenalnie współpracując na ekranie z Samuelem L. Jacksonem, etatowym aktorem Tarantino i... Robertem De Niro, który niespodziewanie pojawił się pierwszy (i ostatni) raz w filmie hollywoodzkiego twórcy. Niestety, mimo interesującej roli, nie udało się wykreować Pam Grier na nową gwiazdę "Fabryki Snów". W tym akurat wypadku intuicja reżysera nie zadziałała, jak wcześniej miało to miejsce w przypadku "odkurzonego" Johna Travolty, czy później z niemalże anonimowym Christophem Waltzem, grającym brawurowo Landę w "Bękartach wojny". Nawiasem mówiąc w przypadku tego ostatniego dzieła Tarantino wykreował na gwiazdy niemalże całą, międzynarodową obsadę filmu, co świadczy o jego niezwykłych uzdolnieniach nie tylko w zakresie reżyserii, lecz i w castingu odtwórców głównych ról. "Jackie Brown" mimo wielu lat, jakie upłynęły od dnia premiery broni się całkiem przyzwoicie, i to zarówno jako opowieść sensacyjna jak i interesująca przypowieść o kształtowaniu własnego losu wbrew wszelkim przeciwnościom. Ponadto wydaje się być nader interesującym przyczynkiem do analizy artystycznego rozwoju Quentina Tarantino jako reżysera i scenarzysty. (Paweł Kowalczyk - PBW w Łodzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2132 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej