Jackson Samuel L. (1948- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Filmy i seriale
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(3)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Jackson Samuel L. (1948- )
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(283)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Żaba-Żabińska Wiesława
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(195)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Pilch Magdalena (1974- )
(145)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(116)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Niedźwiadek Agnieszka
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Horwath Ewa
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(102)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Kidacka Elżbieta
(100)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(3)
Temat
Leonard, Elmore (1925-2013)
(1)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(3)
Film amerykański
(3)
Film fabularny
(3)
Dramat filmowy
(2)
Western
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Film sensacyjny
(1)
Thriller
(1)
3 wyniki Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Django [Film] / screenplay and directed by Quentin Tarantino; cinematography by Robert Richardson. - O 2652 - Warszawa : Imperial CinePix [2013]. - 1 dysk optyczny (DVD) (159 min.): dźwiękowy, kolorowy; 12 cm.
Tytuł z ekranu tytułowego.
Oryginalny film wyprodukowano w 2012 roku.
DVD; Dolby Digital 5.1; PAL, format 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, tureckim, węgierskim, lektor polski. Napisy polskie.
Jamie Foxx wciela się w postać niewolnika Django, który razem z łowcą nagród Dr. Kingiem Schultzem (Christoph Waltz), w zamian za wyzwolenie, przemierza amerykańskie południe w poszukiwaniu wszelkiego autoramentu rzezimieszków, złoczyńców i kryminalistów. Jednak najważniejszym celem Django, którego umiejętności tropiciela są coraz doskonalsze, jest odnalezienie żony (Kerry Washington), utraconej dawno temu wskutek handlu niewolnikami. Gdy obaj łowcy trafiają wreszcie do Calvina Candie (Leonardo DiCaprio), brutalnego właściciela niesławnej posiadłości Candyland, wzbudzają podejrzenia Stephena (Samuel L. Jackson), zaufanego niewolnika Candiego. Ich plany zostają przejrzane, a sami stają się celem ataku niebezpiecznej organizacji. [opis dystrybutora].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2652 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Oryginalny film wyprodukowano w 1997 roku.
Tytuł z ekranu tytułowego.
DVD. Dźwięk: Dolby Digital 5.1, DTS; obraz: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim. Lektor i napisy polskie.
Trzy lata po osiągnięciu międzynarodowego sukcesu za sprawą "Pulp Fiction", Quentin Tarantino zrealizował kolejne dzieło, oparte na własnym scenariuszu, z wykorzystaniem wątków powieści "Rum Punch" Elmore Leonarda. Film "Jackie Brown" nie powtórzył sukcesu oscarowej produkcji z Travoltą i Jacksonem w rolach głównych, co bynajmniej nie dyskredytuje go jako wartego uwagi, ciekawego etapu w twórczej ewolucji amerykańskiego reżysera. Tytułową bohaterką opowieści jest czarnoskóra stewardessa w średnim wieku (Pam Grier), która obok pracy w podrzędnych liniach lotniczych, trudni się przemytem pieniędzy na rzecz Ordella, handlarza bronią (Samuel L. Jackson). Gdy proceder wychodzi na jaw, Jackie zostaje zmuszona do współpracy z policją, reprezentowaną przez krewkich śledczych Raya i Marca (Michael Keaton i Michael Bowen). Wplątana w policyjną prowokację bynajmniej nie zamierza się poddać, planuje zaś upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, wyprowadzając w pole zarówno stróżów prawa, jak i groźnego przestępcę. Spróbuje odmienić swój los tworząc skomplikowany, precyzyjny plan, w realizacji którego pomoże jej miejscowy poręczyciel, niewątpliwe zafascynowany jej wdziękiem Max (Robert Foster). Tarantino w trzecim pełnometrażowym filmie poszedł nieco innym tropem niż w swych poprzednich, bezapelacyjnie udanych i cieszących się zasłużonym uznaniem produkcjach. Choć w materii fabularnej twórcy udało się zachować tematykę, do której zdążył już przyzwyczaić widzów, środki prowadzące do artystycznego celu wydają się być nieco inne. "Jackie Brown" jest obrazem skromniejszym realizacyjnie od "Pulp Fiction" i, co akurat u tego reżysera nie zdarza się zbyt często - nie epatującym nadmiernie ekranową przemocą. Akcja długiego, bo trwającego ponad dwie i pół godziny filmu, oparta jest w dużej mierze na dialogach i skonstruowanych w sposób mistrzowski pojedynkach aktorskich. Taka stylistyka oczywiście u Tarantino nie dziwi, jednakże z perspektywy czasu przywodzi raczej na myśl jego produkcje z późniejszego etapu twórczości, z "Nienawistną ósemką" i "Pewnego razu... w Hollywood" na czele. Jak to amerykański reżyser miał zwyczaju, także i tym razem pozwolił sobie na oryginalne rozwiązania obsadowe. Główną rolę przypisał mało znanej szerokiej publiczności Pam Grier, znanej z tzw. "blaxploitation films", niskobudżetowych produkcji klasy "B", aktorka zaś odwdzięczyła mu się znakomitą, pełnokrwistą kreacją. Jedną z ciekawszych ról w swej krótkiej karierze zagrała Bridget Fonda, fenomenalnie współpracując na ekranie z Samuelem L. Jacksonem, etatowym aktorem Tarantino i... Robertem De Niro, który niespodziewanie pojawił się pierwszy (i ostatni) raz w filmie hollywoodzkiego twórcy. Niestety, mimo interesującej roli, nie udało się wykreować Pam Grier na nową gwiazdę "Fabryki Snów". W tym akurat wypadku intuicja reżysera nie zadziałała, jak wcześniej miało to miejsce w przypadku "odkurzonego" Johna Travolty, czy później z niemalże anonimowym Christophem Waltzem, grającym brawurowo Landę w "Bękartach wojny". Nawiasem mówiąc w przypadku tego ostatniego dzieła Tarantino wykreował na gwiazdy niemalże całą, międzynarodową obsadę filmu, co świadczy o jego niezwykłych uzdolnieniach nie tylko w zakresie reżyserii, lecz i w castingu odtwórców głównych ról. "Jackie Brown" mimo wielu lat, jakie upłynęły od dnia premiery broni się całkiem przyzwoicie, i to zarówno jako opowieść sensacyjna jak i interesująca przypowieść o kształtowaniu własnego losu wbrew wszelkim przeciwnościom. Ponadto wydaje się być nader interesującym przyczynkiem do analizy artystycznego rozwoju Quentina Tarantino jako reżysera i scenarzysty. (Paweł Kowalczyk - PBW w Łodzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2132 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Nienawistna ósemka [Film] /screenplay and directed by Quentin Tarantino. - O 2958 - Warszawa: Monolith Video [2016]. - 1 dysk optyczny (DVD) (161 min.) : dźwiękowy, kolorowy; 12 cm. + książka: 23 s. ; 20 cm.
Tytuł z ekranu tytułowego.
Oryginalny film wyprodukowano w 2015 roku.
Materiały dodatkowe: sławne 70 mm; Nienawistna ósemka - nie tylko ósemka.
DVD jednostronna dwuwarstwowa PAL. Dolby Digital 5.1. Format obrazu 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim. Lektor polski, napisy polskie.
Quentin Tarantino, znany skądinąd ze swej słabości do popkulturowych motywów, po raz kolejny prezentuje dzieło mówiące o pionierskich czasach Ameryki. Kompletując bezapelacyjnie fenomenalną obsadę, stworzył film, będący zarówno hołdem dla klasyki ekranowego westernu, jak i trzymającym w napięciu filmem akcji, znamionującym jego niezaprzeczalnie reżyserski geniusz. Jak to w przypadku filmów Tarantino bywa, osią przewodnią akcji są błyskotliwe dialogi, zaś ekranowa intryga zaskakuje widza z minuty na minutę zmierzając do charakterystycznego dla twórcy finału. Film został zrealizowany w tradycyjny sposób, z wykorzystaniem klasycznej taśmy 70 mm, co sprawiło iż jego walory estetyczne dorównują scenariuszowej precyzji. (Paweł Kowalczyk - PBW w Łodzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2958 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej