Zastrożny Marcin
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Filmy i seriale
(8)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(8)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Zastrożny Marcin
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(284)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Żaba-Żabińska Wiesława
(250)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(200)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Pilch Magdalena (1974- )
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(117)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Niedźwiadek Agnieszka
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Horwath Ewa
(106)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(106)
Kidacka Elżbieta
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Przynależność kulturowa
Film polski
(6)
Temat
Reżyserzy polscy
(5)
Film polski
(3)
Reżyserzy
(3)
Drygas, Maciej (1956- )
(2)
Piwowski, Marek (1935- )
(2)
Łoziński, Marcel (1940- )
(2)
Życie codzienne
(2)
Astronautyka
(1)
Film dokumentalny
(1)
Pojazdy kosmiczne
(1)
Rozgłośnia Polska Radia Wolna Europa
(1)
Siwiec, Ryszard (1909-1968)
(1)
Socjologia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Film dokumentalny
(7)
Film polski
(5)
Dokumenty audiowizualne
(2)
8 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / red. serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tyt. z ekranu tytułowego
Czas projekcji ok. 113 min
Rok prod. 1955-1958
Dokument towarzyszący: Czarna seria / [wstęp i opisy filmów Mikołaj Jazdon ; tł. napisów ang. Joanna Jędrzejak, fr. Anna Walas, ros. Michał Bajorek, niem. Marcin Zastrożny, Magdalena Jatowska]. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, [2007]. [60] s. : fot.. ; 18 cm. Równolegle tekst pol. i tłumaczenia ang.
Zawiera: Zawiera: 1.Uwaga chuligani! / reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1956 r., 10 min). 2. Dzieci oskarżają / reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1956 r., 10 min). 3. Gdzie diabeł mówi dobranoc / reż. Kazimierz Karabasz, Władysław Ślesicki ; zdj. Stanisław Niedbalski (1956 r., 11 min). 4. Ludzie z pustego obszaru / reż. Kazimierz Karabasz, Władysław Ślesicki ; zdj. Stanisław Niedbalski ; muz. Zbigniew Jeżewski (1957 r., 15 min). 5. Paragraf zero / scen. i reż. Włodzimierz Borowik ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1957 r., 16 min). 6. Skalna ziemia / reż. Włodzimierz Borowik ; scen. Włodzimierz Borowik, Marcin Gołąb ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1956 r., 16 min). 7. Miasteczko / reż. Jerzy Ziarnik ; scen. Krystyna Gryczełowska ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1956 r., 10 min). 8. Warszawa 1956 / reż. Jerzy Bossak, Jarosław Brzozowski (1956 r., 7 min). 9. Miejsce zamieszkania / reż. Maksymilian Wrocławski ; scen. i tekst Z. Wróblewski, Maksymilian Wrocławski ; zdj. Tadeusz Korecki ; muz. Augustyn Bloch (1957 r., 16 min).
DVD, 4:3
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, rosyjskie, niemieckie. Bezpośredni dostęp do filmów.
Przełom października 1956 roku oznaczał w Polsce koniec komunistycznego totalitaryzmu w jego najstraszliwszej formie. Zaczęły pękać i topnieć lody stalinowskiej zimy skuwające życie w kraju. Zelżały opresje, do władzy doszła witana z nadzieją ekipa Władysława Gomułki, z więzień zaczęli wychodzić więźniowie polityczni, uwolniono prymasa Stefana Wyszyńskiego, wznowiono wydawanie Tygodnika Powszechnego, reaktywowano ZHP, a marszałek Rokossowski wraz z innymi radzieckimi oficerami z Ludowego Wojska Polskiego wyjechał do Moskwy. Mocno stopniała zapora lodowa cenzury. Prasa i radio zaczęły przedstawiać taki obraz świata, który oddalał się od propagandowej fikcji i przybliżał do rzeczywistości. Na półkach pojawiały się książki dotąd niedostępne ľ tłumaczenia z literatury światowej i utwory współczesnych polskich autorów. Socrealizm w wersji äwczesne lata pięćdziesiąteö odchodził do historii. W tle było słychać jazz, na ekranach kin pojawiły się zachodnie filmy fabularne i polskie dokumenty, jakich przedtem nie oglądano ľ zaskakujące swym realizmem krótkometrażowe reportaże, które odsłaniały mroczne zakamarki rzeczywistości, niedostępne dotąd kamerom. Nazwano te filmy äczarną seriąö. Tworzyli je w przeważającej większości młodzi absolwenci szkół filmowych: moskiewskiego WGiKu ľ Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski, Jerzy Ziarnik i łódzkiej PWSF ľ Kazimierz Karabasz, Władysław Ślesicki, Bohdan Kosiński, Włodzimierz Borowik, którzy wkrótce stali się czołówką dokumentalistów w warszawskiej Wytwórni Filmów Dokumentalnych. Zafascynowani włoskim neorealizmem i zbrzydzeni fałszem socrealistycznego kina śmiało wykorzystali szansę, jaką przed nimi otworzyła październikowa odwilż. Tematem swoich filmów uczynili zjawiska negatywne i powszechne, lecz do niedawna niecenzuralne, jak chuligaństwo, prostytucja i alkoholizm. Ich kamery zaglądały poza fasady odbudowanych gmachów, eksponowanych w filmach propagandowych, by pokazać, że ludzie wciąż mieszkają w na wpół zrujnowanych domach, jakby wojna dopiero co się skończyła. äCzarne filmyö ľ jak nazwał je na łamach Po prostu Aleksander Jackiewicz ľ opisywały äświat nie przedstawionyö bez odcieni, wyraźną kreską oddzielając dobre od złego, przedstawiając dowody na słuszność stawianych diagnoz. Ważniejszy od reżyserskiej finezji i pogłębionego opisu okazał się jednak sam akt odważnego i pełnego entuzjazmu odkłamywania filmowego wizerunku rzeczywistości. Nie znaczy to jednak, że twórcy tych filmów nie próbowali szukać nowych rozwiązań ľ na miarę swoich umiejętności i dostępnych możliwości technicznych. (Mikołaj Jazdon, fragment tekstu książeczki towarzyszącej płytom DVD)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1086/1 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / redakcja serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: 1. Happy end / reż. Marcel Łoziński, Paweł Kędzierski ; zdj. Stanisław Niedbalski, Witold Stok (1972 r., 16 min). 2. Król / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki (1974 r., 7 min). 3. Wizyta / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki (1974 r., 16 min). 4. Zderzenie czołowe / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki, Witold Stok, Roman Miastowski (1975 r., 11 min). 5. Jak żyć / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki (1977 r., 82 min). 6. Dotknięcie / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Witold Stok (1978 r., 13 min). 7. Egzamin dojrzałości / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki, Witold Stok (1978 r., 17 min)
Dźwięk: Dolby Digital 2.0.; obraz: 4:3.
Dokument towarzyszący: Marcel Łoziński / [wstęp i opisy filmów Tadeusz Sobolewski ; tł. tekstów Andrzej Szczepanik]. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, [2007]. [48] s. : fot.. ; 18 cm. Filmogr. dokumentów Marcela Łozińskiego s. 43-45. Równolegle tekst pol. i tłumaczenie ang.
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, niemieckie, rosyjskie.
"Polska Szkoła Dokumentu" to seria poświęcona polskiemu filmowi dokumentalnemu. Każdy album dedykowany jest innemu dokumentaliście i zawiera wybrane filmy z jego dorobku. Przegląd obejmuje reżyserów uznanych, jak i zapomnianych, dojrzałych i początkujących. Marcel Łoziński o swojej pracy: "Dlaczego robię dokumenty? Bo coś się wokół dzieje, we mnie też i próbuję to połączyć. Bo lubię zadawać pytania o radość, strach, ból, nadzieję. Bo chcę zrozumieć jak to jest. Bo nie wierzę w obiektywny zapis. Bo kaprys Pana Boga cenię ponad moją wyobraźnię. Bo ciekaw jestem, czy inni czują podobnie do mnie. Bo to mój wybrany zawód, nie chciałem pracować jako inżynier. Bo lubię zagęszczać rzeczywistość, ale tak, żeby jej nie zniekształcić. Bo musze zarabiać".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 755/1 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / redakcja serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: 1. Głos nadziei / scen. i reż. Maciej J. Drygas ; zdj. Andrzej Musiał ; muz. Paweł Szymański (2002 r., 58 min). 2. Jeden dzień w PRL / scen i reż. Maciej J. Drygas ; muz. Paweł Szymański (2005 r., 58 min)
Dźwięk: Dolby Digital 2.0.; obraz: 4:3.
Dokument towarzyszący: Maciej J. Drygas / [wstęp i opisy filmów Andrzej Werner ; tł. tekstów Andrzej Szczepanik]. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, [2006]. [40] s. : fot.. ; 18 cm. Filmogr. dokumentów Macieja J. Drygasa s. 37. Równolegle tekst pol. i tłumaczenie ang.
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, niemieckie, rosyjskie.
"Polska Szkoła Dokumentu" to seria poświęcona polskiemu filmowi dokumentalnemu. Każdy album dedykowany jest innemu dokumentaliście i zawiera wybrane filmy z jego dorobku. Przegląd obejmuje reżyserów uznanych, jak i zapomnianych, dojrzałych i początkujących. "Szczególnie istotne pytanie wiąże się z poruszoną relacją między tym, co historyczne, a co uniwersalne. Filmy Drygasa odniosły sukces w Europie nie dlatego, iżby tak wielkie było zainteresowanie międzynarodowej publiczności obrazem życia pod rządami komunistycznymi w Polsce. Uniwersalne, powszechnie zrozumiałe kryje się właśnie w szczególe historycznym, w nie uproszczonej prawdzie życia w konkretnym czasie, na konkretnym obszarze, łatwo przekładalnej na inne doświadczenie ludzkiego losu. O tym właśnie w najszerszym i być może najważniejszym wymiarze opowiadają wszystkie filmy Macieja Drygasa." - Andrzej Werner.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 753/2 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / red. i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: 1. Próba mikrofonu / reż. Marcel Łoziński ; scen. Marek Petrycki ; zdj. Jacek Petrycki (1980 r., 19 min). 2. Ćwiczenia warsztatowe / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki (1984 r., 12 min). 3. Moje miejsce / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Andrzej Adamczyk ; muz. Danuta Zankowska (1985 r., 14 min). 4. Świadkowie / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki ; muz. Danuta Zankowska (1987 r., 26 min). 5. 89 mm od Europy / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki, Artur Reinhart (1993 r., 11 min). 6. Wszystko może się przytrafić / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Artur Reinhart (1995 r., 39 min). 7. Żeby nie bolało / reż. Marcel Łoziński ; zdj. Jacek Petrycki (1998 r., 47 min)
Dźwięk: Dolby Digital 2.0.; obraz: 4:3.
Dokument towarzyszący: Marcel Łoziński / [wstęp i opisy filmów Tadeusz Sobolewski ; tł. tekstów Andrzej Szczepanik]. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, [2007]. [48] s. : fot.. ; 18 cm. Filmogr. dokumentów Marcela Łozińskiego s. 43-45. Równolegle tekst pol. i tłumaczenie ang.
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, niemieckie, rosyjskie.
"Polska Szkoła Dokumentu" to seria poświęcona polskiemu filmowi dokumentalnemu. Każdy album dedykowany jest innemu dokumentaliście i zawiera wybrane filmy z jego dorobku. Przegląd obejmuje reżyserów uznanych, jak i zapomnianych, dojrzałych i początkujących. Marcel Łoziński o swojej pracy: "Dlaczego robię dokumenty? Bo coś się wokół dzieje, we mnie też i próbuję to połączyć. Bo lubię zadawać pytania o radość, strach, ból, nadzieję. Bo chcę zrozumieć jak to jest. Bo nie wierzę w obiektywny zapis. Bo kaprys Pana Boga cenię ponad moją wyobraźnię. Bo ciekaw jestem, czy inni czują podobnie do mnie. Bo to mój wybrany zawód, nie chciałem pracować jako inżynier. Bo lubię zagęszczać rzeczywistość, ale tak, żeby jej nie zniekształcić. Bo musze zarabiać"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 755/2 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / red. serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tyt. z ekranu tytułowego
Czas projekcji ok. 112 min
Zawiera: 1. Uwertura / reż. Marek Piwowski ; zdj. Andrzej Barszczyński ; dźw. Tadeusz Pałczyński (1965 r.,6 min). 2. Przedział na sto i więcej osób / reż. Marek Piwowski ;zdj. Zbigniew Rebzda (1965 r., 4 min) 3. Muchotłuk / reż. Marek Piwowski ; zdj. Andrzej Barszczyński ; dźw. Tadeusz Pałczyński (1966 r.,12 min) 4. Kirk Douglas / reż. Feridun Erol, Marek Piwowski ; zdj. Feridun Erol, Marek Piwowski (1966 r.,9 min) 5. Pożar! Pożar! Coś nareszcie dzieje się... / reż. Marek Piwowski ; zdj. Andrzej Barszczyński ; dźw. Małgorzata Jaworska, Halina Paszkowska (1967 r., 13 min) 6. Sukces / reż. Marek Piwowski ; zdj. Stanisław Niedbalski, Zygmunt Samosiuk ; dźw. Małgorzata Jaworska (1968 r., 13 min) 7. Psychodrama / reż. Marek Piwowski ; scen. Marek Piwowski, Janusz Głowacki ; zdj. Zygmunt Samosiuk ; dźw. Małgorzata Jaworska (1969 r., 28 min) 8. Korkociąg / reż. Marek Piwowski ; zdj. Zygmunt Samosiuk ; dźw. Małgorzata Jaworska (1971 r., 10 min) 9. Hair / reż. Marek Piwowski ; zdj. Ryszard Maissner, Andrzej Myszkowski ; dźw. Włodzimierz Wojtyś (1971 r., 17 min)
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, niemieckie, rosyjskie. Bezpośredni dostęp do filmów
"Polska Szkoła Dokumentu" to seria poświęcona polskiemu filmowi dokumentalnemu. Każdy album dedykowany jest innemu dokumentaliście i zawiera wybrane filmy z jego dorobku. Przegląd obejmuje reżyserów uznanych, jak i zapomnianych, dojrzałych i początkujących. Na dwóch płytach DVD zgromadzono filmy dokumentalne zrealizowane przez Marka Piwowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 944/1 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Czas projekcji ok. 138 min.
Zawiera: Zawiera: 1. Rodzina człowiecza / reż. Władysław Ślesicki ; zdj. Bronisław Baraniecki (1966 r., 25 min). 2. Wśród ludzi / reż. Władysław Ślesicki ; zdj. Bronisław Baraniecki (1960 r., 14 min). 3. W gromadzie ducha puszczy / scen. i reż. Władysław Ślesicki, Włodzimierz Pomianowski ; zdj. Witold Leśniewicz (1957 r., 15 min). 4. Płyna tratwy / reż. Władysław Ślesicki ; zdj. Zbigniew Skoczek (1962 r., 20 min). 5. Góra / reż. Władysław Ślesicki ; zdj. Bronisław Baraniecki, Leszek Krzyżański (1964 r., 15 min). 6. Zanim opadną liście... / reż. Władysław Ślesicki ; scen. Władysław Ślesicki, Bronisław Baraniecki ; zdj. Bronisław Baraniecki (1964 r., 28 min). 7. Chyłe pola / reż. Władysław Ślesicki ; zdj. Leszek Krzyżański (1970 r., 21 min).
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, rosyjskie, polskie, niemieckie. Bezpośredni dostęp do filmów
Trzynasty album wydany przez Narodowy Instytut Audiowizualny w ramach serii "Polska Szkoła Dokumentu". Nowe wydawnictwo poświęcone jest Władysławowi Ślesickiemu, twórcy wielokrotnie nagradzanych filmów, takich jak "Rodzina człowiecza", "Płyną tratwy" czy "Zanim opadną liście". Władysław Ślesicki, reżyser prezentowany w najnowszym albumie, swoją pracę w dokumencie zaczął pod koniec lat 50-tych od słynnej "czarnej serii", odkłamującej propagandowe opisy rzeczywistości i wpuszczającej do obowiązującego dyskursu tematy tabu. Jak sam o sobie mówił po latach, nie miał jednak temperamentu dziennikarza, a nad publicystyczną pasją górę brały w nim zawsze kameralna refleksja i chęć dodania rangi sprawom zwyczajnym. Jego najwybitniejsze filmy to kręcone kamerą poetyckie eseje o najbardziej fundamentalnych sprawach ludzkiej egzystencji. - Myślę, że w każdym z nas, dokumentalistów, jest jakieś szczególne uwrażliwienie na rzeczywistość, na autentyk: ciekawość ludzi, ciekawość świata - potrzeba dociekania prawdy - tłumaczył. Dokumenty Ślesickiego zdobywały nagrody na najważniejszych międzynarodowych festiwalach, m.in. w Wenecji, Edynburgu, Buenos Aires. Trzykrotnie otrzymały też przyznawaną przez czytelników "Filmu" Złotą Kaczkę. Reżyser niezmiennie podkreślał, że kino pozostało dla niego zawsze sztuką opowiadania obrazem. Siedemnaście takich unikatowych opowieści znajdziemy w najnowszym albumie "Polskiej Szkoły Dokumentu". Dysk pierwszy zawiera siedem filmów w reżyserii Władysława Ślesickiego (opis dystrybutora).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1643 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / redakcja serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Zawiera: 1. Usłyszcie mój krzyk / scen. i reż. Maciej J. Drygas ; zdj. Stanisław Śliskowski (1991 r., 46 min). 2. Stan nieważkości / scen i reż. Maciej J. Drygas ; zdj. Andrzej Musiał, Stanisław Śliskowski ; muz. Paweł Szymański (1994 r., 57 min)
Dźwięk: Dolby Digital 2.0.; obraz: 4:3.
Dokument towarzyszący: Maciej J. Drygas / [wstęp i opisy filmów Andrzej Werner ; tł. tekstów Andrzej Szczepanik]. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, [2006]. [40] s. : fot.. ; 18 cm. Filmogr. dokumentów Macieja J. Drygasa s. 37. Równolegle tekst pol. i tłumaczenie ang.
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, niemieckie, rosyjskie.
"Polska Szkoła Dokumentu" to seria poświęcona polskiemu filmowi dokumentalnemu. Każdy album dedykowany jest innemu dokumentaliście i zawiera wybrane filmy z jego dorobku. Przegląd obejmuje reżyserów uznanych, jak i zapomnianych, dojrzałych i początkujących. "Szczególnie istotne pytanie wiąże się z poruszoną relacją między tym, co historyczne, a co uniwersalne. Filmy Drygasa odniosły sukces w Europie nie dlatego, iżby tak wielkie było zainteresowanie międzynarodowej publiczności obrazem życia pod rządami komunistycznymi w Polsce. Uniwersalne, powszechnie zrozumiałe kryje się właśnie w szczególe historycznym, w nie uproszczonej prawdzie życia w konkretnym czasie, na konkretnym obszarze, łatwo przekładalnej na inne doświadczenie ludzkiego losu. O tym właśnie w najszerszym i być może najważniejszym wymiarze opowiadają wszystkie filmy Macieja Drygasa." - Andrzej Werner
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 753/1 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / red. serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tyt. z ekranu tytułowego
Czas projekcji ok. 71 min
Zawiera: Zawiera: 1. Nóż w głowie Dino Baggio / reż. Marek Piwowski ; zdj. Andrzej Wolf ; dźw. Jacek Hamela (1999 r., 39 min). 2. Bulgot / reż. Marek Piwowski ; zdj. Piotr Kwiatkowski ; dźw. Michał Żarnecki (1983 r., 5 min.) 3. Krok / reż. Marek Piwowski ; zdj. Jacek Petrycki ; dźw. Ryszard Krupa (1997 r., 27 min.)
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, niemieckie, rosyjskie. Bezpośredni dostęp do filmów
"Polska Szkoła Dokumentu" to seria poświęcona polskiemu filmowi dokumentalnemu. Każdy album dedykowany jest innemu dokumentaliście i zawiera wybrane filmy z jego dorobku. Przegląd obejmuje reżyserów uznanych, jak i zapomnianych, dojrzałych i początkujących. Na dwóch płytach DVD zgromadzono filmy dokumentalne zrealizowane przez Marka Piwowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 944/2 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej