Royer Clara (1981- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(1)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Royer Clara (1981- )
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(284)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Żaba-Żabińska Wiesława
(250)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(200)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Pilch Magdalena (1974- )
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(117)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Niedźwiadek Agnieszka
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Horwath Ewa
(106)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(106)
Kidacka Elżbieta
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
węgierski
(1)
Przynależność kulturowa
Film węgierski
(1)
Temat
Holokaust
(1)
Ludobójstwo
(1)
Sonderkommando (Auschwitz-Birkenau)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Gatunek
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film fabularny
(1)
Film wojenny
(1)
Film węgierski
(1)
1 wynik Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dźwięk: Dolby Digital 5.1; obraz: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa węgierska, jidysz, niemiecka, lektor i napisy polskie, polska wersja dla niesłyszących.
„Syn Szawła” to bardzo głośne dzieło węgierskiego reżysera Laszlo Nemesa, opromienione nagrodą Oskara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego w 2016 roku. Węgierskie spojrzenie na doświadczenie Zagłady, w dniu swej filmowej premiery zrobiło piorunujące wrażenie wśród publiczności na całym świecie. Zdarzyło się to nie pierwszy zresztą raz, kilka lat wcześniej odkryto dla świata twórczość Imre Kertesza, nagrodzonego Noblem, tym razem zaś nasi bratankowie wypowiedzieli się skutecznie w materii sztuki filmowej. Sukces filmu Nemesa był o tyle niespodziewany, gdyż nastąpił w chwili, gdy wydawało się iż o Holokauście powiedziano już absolutnie wszystko, a zjawiskiem niemożliwym wydawało się poruszenie hollywoodzkiej publiczności, wyraźnie nasyconej wybitnymi filmami z tej tematyki, o kapitule oskarowej nie wspominając. Mimo to „Syn Szawła” stał się kolejnym ważnym dziełem zmieniającym postrzeganie zjawiska Zagłady. Po doświadczeniach filmowców z najróżniejszymi gatunkami: dokumentem, dramatem czy nawet komedią, węgierscy twórcy przyjęli formułę paradokumentalną, stawiając widza w roli uczestnika działań w oświęcimskiej machinie śmierci, ustawiając go niejako „za plecami” głównego bohatera, pracownika Sonderkommando. To artystyczne założenie, nie wydające się być nadzwyczaj oryginalnym, dzięki znakomitej realizacji, kunsztowi operatorskiemu i scenariuszowi stało się doświadczeniem niezwykłym, i trzeba przyznać, dość bolesnym dla widzów. Osią fabularną opowieści jest dążenie głównego bohatera do pochówku kilkunastoletniego chłopca znalezionego wśród stosów zwłok. Jego działania są zastanawiającą, wręcz irracjonalną w tychże okolicznościach, symboliczną próbą zachowania resztek człowieczeństwa w miejscu tegoż człowieczeństwa pozbawionym... Obraz Nemesa jest dziełem na wskroś realistycznym, nie oszczędzającym odbiorcy, zmuszającym do przejścia przez wszystkie aspekty obozowego piekła. Jednakże obok sugestywnych wizji skrajnego okrucieństwa film pozostawia ogromne pole dla interpretacji etycznych, obyczajowych, społecznych a nawet filozoficznych. To zestawienie realizmu i pojawiającej się niejednokrotnie metafizyki sprawia, iż mamy do czynienia z niezwykłą interpretacją zjawiska, i co najważniejsze nie uzyskujemy na postawione przez twórców pytania oczywistych odpowiedzi. „Syn Szawła” to film kontrowersyjny, niepowtarzalny i wymagający niemałej odwagi od odbiorcy. Nie ulega wątpliwości że przyjęta formuła nie wszystkim przypadnie do gustu, jednakże dla osób zainteresowanych problematyką Zagłady jest to dzieło nadzwyczaj ważne i stawiane w jednym szeregu z arcydziełami gatunku. (Paweł Kowalczyk - PBW w Łodzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 3084 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej