Collette Toni (1972- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Filmy i seriale
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(2)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Collette Toni (1972- )
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(283)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Żaba-Żabińska Wiesława
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(195)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Pilch Magdalena (1974- )
(145)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(116)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Niedźwiadek Agnieszka
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Horwath Ewa
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(102)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Kidacka Elżbieta
(100)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
angielski
(2)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(2)
Temat
Rodzina
(2)
Zjawiska paranormalne
(2)
Demony
(1)
Dzieci
(1)
Opętanie
(1)
Psycholodzy
(1)
Samotne matki
(1)
Sekrety rodzinne
(1)
Uczucia
(1)
Śmierć
(1)
Gatunek
Film fabularny
(2)
Film amerykański
(1)
Film grozy
(1)
Horror
(1)
Thriller
(1)
2 wyniki Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Dziedzictwo [Film] / reżyseria Ari Aster ; scenariusz Ari Aster. - Warszawa : Monolith Films, copyright 2017. - 1 dysk optyczny (DVD) (122 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dźwięk: Dolby Digital 5.1, obraz 16:9, płyta jednostronna, dwuwarstwowa.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, polski lektor, napisy polskie.
Znakomita Toni Collette ("Szósty zmysł", "Mała Miss") oraz Gabriel Byrne ("Podejrzani", "Głośniej od bomb") w filmie okrzykniętym arcydziełem współczesnego horroru. Każda rodzina ma swoje sekrety. Niektóre wiodą prosto do piekła. Śmierć Ellen, seniorki rodziny Grahamów, nie mogła być dla nikogo zaskoczeniem. Natomiast to, co nastąpiło po niej, dla wszystkich było szokiem. Rodzina Annie, córki Ellen, wkrótce po pogrzebie zaczyna doświadczać niepokojących zjawisk. Początkowo tłumaczy je sobie żałobą i przemęczeniem, ale wkrótce zdarzenia przybierają tak tragiczny i potworny obrót, że jasnym staje się, iż na rodzinie Grahamów ciąży mroczne dziedzictwo. Co takiego wydarzyło się w życiu Ellen, że teraz zapłacić musi za to jej rodzina? Odkrycie tej prawdy nikomu nie przyniesie spokoju?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 3255 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Kino Konesera)
Opis z napisów tytułowych i innych napisów tekstowych.
Oryginalny film wyprodukowano w 1999 r.
DVD. Dźwięk: Dolby Digital 5.1, 2.0; obraz 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim. Lektor polski, napisy polskie.
"Szósty zmysł" to dzieło M. Night Shyamalana zrealizowane w 1999 roku, będące niezwykle udanym przykładem nieoczywistego, dającego do myślenia kina, łączącego nadzwyczaj udanie, pozornie nieprzystające do siebie gatunki filmowe. Urodzony w Indiach reżyser właśnie tym filmem wdarł się przebojem do czołówki twórców Hollywood i zrobił to nader efektownie, jednając sobie równocześnie masową publiczność i entuzjastycznie reagujących krytyków filmowych. Niezwykła opowieść Shyamalana, oparta na jego scenariuszu, opisuje relację między dwoma bohaterami - psychiatrą dziecięcym Malcolmem Crowem (Bruce Willis), i jego podopiecznym, ośmioletnim Colem Searem (Haley Joel Osment). Chłopiec boryka się z poważnymi problemami natury osobowościowej, jest nieakceptowany przez rówieśników, zdarzają mu się często stany lękowe, ma problemy ze snem. Crowe widzi w nim szereg podobieństw do swego byłego pacjenta, którym opiekował się przed laty i nie zdołał mu pomóc, w konsekwencji czego został postrzelony, młody człowiek zaś popełnił samobójstwo. Cole jest dzieckiem niezwykłym, zachowującym się niezwykle dojrzale jak na swój wiek, posiadającym większą wiedzę niż jego rówieśnicy i postrzegającym rzeczywistość w specyficzny, sobie tylko wiadomy sposób. Mimo początkowego dystansu jaki zachowuje wobec psychiatry, szybko nawiązuje z nim specyficzną więź, opartą początkowo na terapii, lecz w praktyce będącą źródłem odkrywania prawdy nie tylko o nim samym, lecz również o jego terapeucie. Ich wzajemne, pełne szacunku i zrozumienia relacje staną się fundamentem ponadpokoleniowej przyjaźni, lecz przede wszystkim pozwolą obu bohaterom przeżyć katharsis i ujrzeć zjawiska wykraczające poza pojmowanie zwykłych ludzi. Film Shyamalana jest nadzwyczaj trudną do interpretacji, wielowymiarową, dającą do myślenia opowieścią. Praktycznie nieznany dotychczas reżyser, zaprezentował film dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, zrealizowany po mistrzowsku, zwodzący widza, ze zmiennym tempem i częstymi zmianami stylistyki. "Szósty zmysł" to dzieło niejednorodne, stwarzające początkowo pozory thrillera, później klasycznego horroru, im bliżej końca zbliżające się do opowieści o zjawiskach nadnaturalnych, jednak nie wykluczającym ich racjonalnego wyjaśnienia. Niezbywalną cechą dzieła urodzonego w Indiach twórcy, jest towarzyszące ekranowym wydarzeniom napięcie, kreowane przy użyciu różnorakich środków stylistycznych, sprawiające iż w filmie nie ma praktycznie zbędnych scen. Co za tym idzie, każda chwila nieuwagi widza może skutkować niezrozumieniem konkluzji, z jakimi mamy do czynienia w końcowych sekwencjach, a które nie są bynajmniej oczywiste. "Szósty zmysł" jest niezwykły również z tej racji, iż poruszając nielekką problematykę choroby psychicznej i śmierci, stał się jednym z najgłośniejszych filmów końca XX wieku. Całkiem zasłużenie zresztą okupuje czołowe pozycje różnego rodzaju filmowych list wszech czasów. Dzieje się tak z tej racji, iż upływający czas nie ima się tej opowieści i jest ona równie frapująca i godna uwagi co w roku swej premiery. Mówiąc o dziele Shyamalana nie sposób przejść obojętnie obok odtwórców głównych ról, którzy swymi kreacjami nadali filmowi dodatkowego sznytu, a można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że bez nich to byłoby już coś "z zupełnie innej beczki". Bruce Willis zagrał rolę Crowe'a będąc wielką gwiazdą "Fabryki snów", postrzeganą przez masowych widzów głównie w kontekście wysokobudżetowych blockbusterów. Swą wyciszoną, niezwykle skromną, pełną wewnętrznego dystansu rolą zaprezentował oblicze aktora dramatycznego, a co warte podkreślenia, nie był to pierwszy taki przypadek w karierze Willisa. Równie znakomicie prezentował się wcześniej w wybitnym filmie Terry'ego Gilliama "12 Małp" i nie wymagającym szczególnych rekomendacji "Pulp Fiction" Tarantino. Partnerujący mu zaś młodociany Haley Joel Osment, to ocierający się wręcz o geniusz aktorski, bezapelacyjny fenomen wśród nieletnich aktorów, jacy pojawili się kiedykolwiek na ekranie filmowym. Rola Cole'a jest podręcznikowym przykładem mistrzowskiego rozumienia materii aktorskiej przez osobę w tak młodym wieku. Wydaje się być rzeczą niewiarygodną, iż mimo tak dojrzałej kreacji nie otrzymał on Oscara, do którego skądinąd był nominowany w 2000 roku. Pochylając się nad wybitnym aktorstwem w "Szóstym zmyśle", nie należy również zapominać o pełnych uroku, bardzo ważnych dla rozwoju akcji rolach kobiecych - Toni Collette (matka Cole'a) i Olivii Williams (żona Crowe'a). "Szósty zmysł" to mądry, zjawiskowy film, który się nie starzeje. Ci, którzy nie mieli okazji go obejrzeć powinni zrobić to bezzwłocznie - dla niebanalnych przemyśleń, egzystencjalnych refleksji i niewątpliwej przyjemności pierwszego oglądania. Ci zaś, którzy wiedzą jak ta opowieść się zakończy, z pewnością wrócą doń pomimo posiadanej wiedzy o losie ekranowych bohaterów. Sekwencję z wyjaśnieniem zagadki chorującej dziewczynki, czy scenę kiedy Cole zdradza swej matce rodzinną tajemnicę z innego wymiaru, można oglądać w nieskończoność. (Paweł Kowalczyk - PBW w Łodzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 3064 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej