Komeda Krzysztof (1931-1969)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Filmy i seriale
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(9)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(448)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(435)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(430)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(361)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(335)
Komeda Krzysztof (1931-1969)
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(303)
Shakespeare William (1564-1616)
(287)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(285)
Faliszewska Jolanta
(284)
Prus Bolesław (1847-1912)
(281)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(273)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(270)
Puszczewicz Barbara
(260)
Żaba-Żabińska Wiesława
(250)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(249)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(230)
Cyrański Czesław
(210)
Babińska Magdalena
(200)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(195)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(189)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(187)
Lem Stanisław (1921-2006)
(186)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(177)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(177)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(176)
Tuwim Julian (1894-1953)
(176)
Hanisz Jadwiga (1939- )
(154)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(154)
Piwowarski Marcin (1972- )
(153)
Dołowska Ewa
(152)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(152)
Drzycimska Bożena
(151)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(150)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(148)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Pilch Magdalena (1974- )
(147)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(146)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(145)
Staff Leopold (1878-1957)
(145)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(144)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(142)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(139)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(134)
Bratny Roman (1921-2017)
(132)
Hertz Paweł (1918-2001)
(131)
Parandowski Jan (1895-1978)
(131)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(130)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(130)
Conrad Joseph (1857-1924)
(129)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(127)
Smólska Janina (?-2002)
(127)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(126)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(123)
Lorek Maria (1959- )
(123)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(120)
Błoński Jan (1931-2009)
(119)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(119)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(119)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(118)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(118)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(118)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(118)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(117)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(117)
Lech Grażyna
(117)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(115)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(113)
Niedźwiadek Agnieszka
(113)
Piwocka Marta
(113)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(112)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(112)
Falski Marian (1881-1974)
(111)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(111)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(111)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(110)
Kłos Ewa
(109)
Raczek Emilia
(109)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(109)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(108)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(108)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(107)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(107)
Twardowski Jan (1915-2006)
(107)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(107)
Horwath Ewa
(106)
Lisicki Michał (1969- )
(106)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(106)
Kidacka Elżbieta
(105)
Nagajowa Maria
(105)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(105)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(104)
Radzicki Józef
(104)
Białobrzeska Joanna
(103)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(103)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(103)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(103)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(102)
Skura Małgorzata
(102)
Gałązka Kinga
(99)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(2)
Film polski
(2)
Film angielski
(1)
Temat
Film fabularny
(2)
Film polski
(2)
Cybulski, Zbigniew (1927-1967)
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Hen, Józef (1923- )
(1)
Polański, Roman (1933- )
(1)
Reżyserzy
(1)
Tate, Sharon (1943-1969)
(1)
Temat: dzieło
Toast
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Gatunek
Film fabularny
(7)
Dokumenty audiowizualne
(4)
Film polski
(3)
Dramat filmowy
(2)
Film psychologiczny
(2)
Komedia
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Film amerykański
(1)
Film angielski
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film grozy
(1)
Filmografia
(1)
Horror
(1)
Komediodramat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
9 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
(Polska Szkoła Dokumentu / red. serii i wybór filmów Tadeusz Sobolewski)
Tyt. z ekranu tytułowego
Czas projekcji ok. 123 min
Rok prod. 1955-1958
Dokument towarzyszący: Czarna seria / [wstęp i opisy filmów Mikołaj Jazdon ; tł. napisów ang. Joanna Jędrzejak, fr. Anna Walas, ros. Michał Bajorek, niem. Marcin Zastrożny, Magdalena Jatowska]. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, [2007]. [60] s. : fot.. ; 18 cm. Równolegle tekst pol. i tłumaczenia ang.
Zawiera: Zawiera: 1. Czy jesteś wśród nich ? / reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski ; zdj. Bogdan Chamczyk (1954 r., 8 min). 2. Lubelska starówka / reż. Bohdan Kosiński ; zdj. Leszek Krzyżański (1956 r., 5 min). 3. Miasto na wyspach / reż. Jan Dmowski, Bohdan Kosiński ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1958 r., 9 min). 4. Z powiśla / reż. Kazimierz Karabasz ; zdj. Stanisław Niedbalski (1958 r., 10 min). 5. Wielki wiec / prod. Wytwórnia Filmów Dokumentalnych (1956 r., 9 min). 6. VIII plenum / prod. Wytwórnia Filmów Dokumentalnych (1956 r., 3 min). 7. Sopot 1957 / scen. i reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski ; zdj. Antoni Staśkiewicz (1957 r., 16 min). 8. Rozmowy Jazzowe / scen. i reż. Andrzej Brzozowski ; zdj. Stefan Matyjaszkiewicz (1957 r., 13 min). 9. Rozbijemy zabawę / scen. i reż. Roman Polański ; zdj. Marek Nowicki, Andrzej Galiński ; muz. Krzysztof Komeda-Trzciński (1957 r., 8 min). 10. STS 58 / reż. Agnieszka Osiecka ; zdj. Daniel Szczechura (1959 r., 9 min). 11. Dzień bez słońca / scen. i reż. Kazimierz Karabasz, Władysław Ślesicki ; zdj. Stanisław Niedbalski ; muz. Zbigniew Jeżewski (1959 r., 19 min). 12. Wyspa wielkiej nadziei / reż. Bohdan Poręba ; scen. Bohdan Poręba, Krystyna Gryczełowska ; zdj. Wacław Florkowski (1957 r., 14 min)
Język filmu polski, napisy angielskie, francuskie, rosyjskie, niemieckie. Bezpośredni dostęp do filmów
Przełom października 1956 roku oznaczał w Polsce koniec komunistycznego totalitaryzmu w jego najstraszliwszej formie. Zaczęły pękać i topnieć lody stalinowskiej zimy skuwające życie w kraju. Zelżały opresje, do władzy doszła witana z nadzieją ľ ekipa Władysława Gomułki, z więzień zaczęli wychodzić więźniowie polityczni, uwolniono prymasa Stefana Wyszyńskiego, wznowiono wydawanie Tygodnika Powszechnego, reaktywowano ZHP, a marszałek Rokossowski wraz z innymi radzieckimi oficerami z Ludowego Wojska Polskiego wyjechał do Moskwy. Mocno stopniała zapora lodowa cenzury. Prasa i radio zaczęły przedstawiać taki obraz świata, który oddalał się od propagandowej fikcji i przybliżał do rzeczywistości. Na półkach pojawiały się książki dotąd niedostępne ľ tłumaczenia z literatury światowej i utwory współczesnych polskich autorów. Socrealizm w wersji äwczesne lata pięćdziesiąteö odchodził do historii. W tle było słychać jazz, na ekranach kin pojawiły się zachodnie filmy fabularne i polskie dokumenty, jakich przedtem nie oglądano ľ zaskakujące swym realizmem krótkometrażowe reportaże, które odsłaniały mroczne zakamarki rzeczywistości, niedostępne dotąd kamerom. Nazwano te filmy äczarną seriąö. Tworzyli je w przeważającej większości młodzi absolwenci szkół filmowych: moskiewskiego WGiKu ľ Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski, Jerzy Ziarnik i łódzkiej PWSF ľ Kazimierz Karabasz, Władysław Ślesicki, Bohdan Kosiński, Włodzimierz Borowik, którzy wkrótce stali się czołówką dokumentalistów w warszawskiej Wytwórni Filmów Dokumentalnych. Zafascynowani włoskim neorealizmem i zbrzydzeni fałszem socrealistycznego kina śmiało wykorzystali szansę, jaką przed nimi otworzyła październikowa odwilż. Tematem swoich filmów uczynili zjawiska negatywne i powszechne, lecz do niedawna niecenzuralne, jak chuligaństwo, prostytucja i alkoholizm. Ich kamery zaglądały poza fasady odbudowanych gmachów, eksponowanych w filmach propagandowych, by pokazać, że ludzie wciąż mieszkają w na wpół zrujnowanych domach, jakby wojna dopiero co się skończyła. äCzarne filmyö ľ jak nazwał je na łamach Po prostu Aleksander Jackiewicz ľ opisywały äświat nie przedstawionyö bez odcieni, wyraźną kreską oddzielając dobre od złego, przedstawiając dowody na słuszność stawianych diagnoz. Ważniejszy od reżyserskiej finezji i pogłębionego opisu okazał się jednak sam akt odważnego i pełnego entuzjazmu odkłamywania filmowego wizerunku rzeczywistości. Nie znaczy to jednak, że twórcy tych filmów nie próbowali szukać nowych rozwiązań ľ na miarę swoich umiejętności i dostępnych możliwości technicznych. (Mikołaj Jazdon, fragment tekstu książeczki towarzyszącej płytom DVD)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1086/2 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 600 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Brak okładki
Film
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 930 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Dziecko Rosemary [Film]/ reżyseria, scenariusz Roman Polański; zdjęcia William A. Fraker; muzyka Krzysztof Komeda. - O 2380 - Warszawa: Wydawnictwo Bauer 2010. - 1 dysk optyczny (DVD) (131 min.) : dźwiękowy, kolorowy; 12 cm. + omówienie filmu 20 stron.
(Roman Polański. Kolekcja Filmowa; t. 3)
Oryginalny film wyprodukowano w 1968 roku.
Tytuł z ekranu tytułowego.
DVD; Dolby Digital, obraz 1, 85:1.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, niemieckim, napisy dialogowe w języku polskim. angielskim. angielskim dla niesłyszących, arabski, bułgarski, czeski, duński, holenderski, fiński, niemiecki, węgierski, islandzki, norweski, rumuński, szwedzki, turecki.
Jeden z najlepszych horrorów, jaki kiedykolwiek powstał; brawurowa adaptacja bestsellerowej powieści Iry Levina o kochającym się małżeństwie z Nowego Jorku, które oczekuje narodzin swego pierwszego dziecka. Jak każda przyszła matka, Rosemary (Mia Farrow) przeżywa uczuciowy zamęt; radość przemieszaną z lękiem i niepewnością. Jej mąż (John Cassavetes), ambitny, ale niedoceniony aktor, zawiera pakt z diabłem dzięki któremu pragnie odmienić swój los... Reżyserowi Romanowi Polańskiemu udało się w tym satanistycznym thrillerze skompletować obsadę, która wznosi się na wyżyny aktorskiego kunsztu. Za rolę nadopiekuńczej sąsiadki Ruth Gordon uhonorowano Oscarem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2380 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Matnia [Film] /reżyseria Roman Polański; scenariusz Roman Polański, Gérard Brach; zdjęcia Gilbert Taylor; muzyka Krzysztof Komeda. - O 2646 - Warszawa : Mayfly, [2010]. - 1 dysk optyczny (DVD) (107 min.): dźwiękowy, czarno-biały; 12 cm.
Tytuł z ekranu tytułowego.
Oryginalny film wyprodukowano w 1966 roku.
DVD jednostronna jednowarstwowa, PAL, Dolby Digital 5.1, 2.0, format 16:9.
Język angielski, lektor polski, napisy polskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2646 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Gazeta Wyborcza Poleca. 30 Filmów Wszech Czasów / red. Krzysztof Loska ; 5)
Tytuł z ekranu tytułowego.
Tytuł oryginału: "The Fearless Vampire Killers".
Rok produkcji 1966.
Czas projekcji ok. 107 minut.
Dokument towarzyszący: Nieustraszeni pogromcy wampirów [omówienie filmu] / [tekst Łucja Demby]. [Kraków] : Mediasat Poland, cop. 2006. 59 s. : fot. (w tym kolor.) ; 20 cm
Język filmu angielski, napisy polskie.
Kolekcja "30 Filmów Wszech Czasów" składa się z 30 książek z ekskluzywnym materiałem prezentującym twórców dzieł filmowych kina europejskiego i amerykańskiego oraz filmami na płytach DVD. T. 5, Nieustraszeni pogromcy wampirów. Niedoceniony zrazu film Romana Polańskiego z jego udziałem (a także jego pięknej żony Sharon Tate), dziś uważany jest za jeden z kamieni milowych gatunku. Polański pokusił się o brawurowy pastisz, kreśląc jednocześnie metaforyczny obraz czasów współczesnych, których symbolem stały się postęp techniczny i swoboda obyczajowa. Wiekowy naukowiec, doświadczony badacz nietoperzy, profesor Abronsius przybywa wraz ze swym asystentem Alfredem, młodzieńcem bardzo nieroztropnym, do Transylwanii, by badać zagadnienie wampiryzmu. Podczas noclegu w gospodzie Alfred zakochuje się w córce karczmarza, pięknej Sarze. Nie podejrzewa nawet, że dziewczyna jest również obiektem uczuć tajemniczego hrabiego Krolocka, mieszkającego w tajemniczym, i mocno podejrzanym, zamczysku nieopodal wsi. Abronsius i Alfred zostają zaproszeni do zamku, gdzie trwają przygotowania do wielkiego balu. Większość zaproszonych gości nie może zobaczyć siebie w lustrze, inni przestaną się widzieć, zanim zapieje kur. Czy Alfred zdąży uchronić Sarę przed ukąszeniem wampira?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 695 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
W koszyku
(Roman Polański. Kolekcja Filmowa; t.2)
Oryginalny film wyprodukowano w 1961 roku.
Tytuł z ekranu tytułowego.
DVD.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim, napisy w języku angielskim.
Dramat psychologiczny rozgrywający się między trzema osobami w pozasezonowym pejzażu mazurskich jezior. Znany dziennikarz sportowy Andrzej (Leon Niemczyk) jedzie z żoną Krystyną (Jolanta Umecka) na jednodniowy rejs jachtem, zabiera młodego autostopowicza (Zygmunt Malanowicz). Stara się olśnić chłopaka pozycją materialną, doświadczeniem życiowym, także żoną - zaprasza go na pokład jachtu. Na pozerstwo dziennikarza autostopowicz odpowiada postawą "młodego gniewnego", ukrywając rozpaczliwą zazdrość i pragnienie posiadania takiego samochodu, jachtu, dziewczyny i... dużych pieniędzy. [opis dystrybutora]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 2151 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Arcydzieła Polskiego Kina)
Tyt. z ekranu tytułowego
Rok produkcji 1966
Czas projekcji 77 minut
Język polski, napisy dialogowe angielskie.
Dodatki: dostęp do 12 scen.
Omowienie filmów pt. "Jerzy Skolimowski"
Dramat psychologiczny, którego bohater - młody, współczesny człowiek - usiłuje pokonać dzielące go od świata bariery: wieku, pieniądza, starych kultów, konwencji i hierarchii. Bohater rzuca studia, dom akademicki. "Kiedy brałem stypendium, sprzedawałem się państwu ? Teraz mogę się sporzedać komu chcę !" Jego marzeniem jest małżeństwo z bogatą kobietą, willa na przedmieściu i jaguar w garażu. Proces mieszczanienia jest, jego zdaniem, nieunikniony, własną degrengoladę trzeba więc przyspieszyć. Spotyka jednak dziewczynę, która ma odmienne ideały. To każe mu zrewidować swój stosunek do życia i siebie. (http://filmpolski.pl/)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1456 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Arcydzieła Polskiego Kina)
Tyt. z ekranu tytułowego
Rok produkcji 1967 [Prolog 1981]
Czas projekcji 76 minut
Język polski, napisy dialogowe angielskie.
Dodatki: dostęp do 12 scen.
Prolog: Jest on jak gdyby komentarzem do historii sprzed czternastu lat. Składa się z luźnych scen. Pierwsza jest rozmową reżysera z samym sobą o tym, dlaczego robi filmy. Następne sceny to: Bejrut czasu wojny domowej - wizja zagłady; rozmowa z Volkerem Schlondorffem na planie jego filmu; powstanie warszawskie i zabawy w wojnę współczesnych dzieci warszawskich; rozmowa reżysera w Londynie w sprawie wprowadzenia "Rąk do góry" na polskie ekrany; przyjazd ekipy filmowej do Warszawy . . . Po dziesięciu latach spotykają się na zjeździe absolwenci Akademii Medycznej. Brak tylko jednego z nich. Przysłał depeszę. W czasie bankietu zostaje ona odczytana. Nadawca jest lekarzem na wsi, prowokuje kolegów do złożenia mu wizyty. Kilkoro z nich decyduje się na wyjazd, ale po to, by mu - jak mówią - skuć mordę. Ponieważ już żaden pociąg osobowy w tamtym kierunku nie odchodzi, wsiadają do towarowego. Odbywa się swoista psychodrama. Nazywają siebie markami posiadanych samochodów. Alfa, jej mąż Romeo, Opel Rekord, Wartburg, Zastawa. Okazuje się, że ich marzenia, a także osobiste i zawodowe ambicje, pozostały nie zrealizowane. Zapomnieli o swoich ideałach. Wspominają lata studenckie. Byli zetempowcami. Kleili gigantycznych rozmiarów portret Stalina, ale przez pomyłkę dokleili drugą parę oczu. Uznano ich za politycznych prowokatorów albo świadomych wrogów. W atmosferze zakłamania, fałszu i asekuranctwa odbyła się rozprawa przed sądem zetempowskim. Tylko Zastawa miał odwagę zapytać swych sędziów: czy wyjście, koledzy, już wcześniej nie zdecydowali o nas? Usunięto go ze studiów wyrzucono z akademika i ZMP. Usiłował popełnić samobójstwo . . . Wszystko wskazuje na to, że Zastawa jest tym lekarzem ze wsi, który przysłał depesze i sprowokował swych kolegów do wyjazdu. Rano okaże się jednak, że wagon stoi w tym samym miejscu, w którym w nocy doń wsiadali. Był tylko przetaczany, po czym wrócił na stare miejsce . . . (http://www.filmpolski.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 1457 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej